Przedsiębiorstwa w Polsce mimo głoszonych w mediach problemach związanych z kryzysem gospodarczym tak naprawdę mają się bardzo dobrze. Kryzys istnieje głównie za granicą a w Polsce jest to jedynie szum medialny. Większość przedsiębiorców nie odczuwa w ogóle lub jeśli już to w bardzo małym stopniu spadek popytu. W dalszym ciągu mamy w Polsce kilkuprocentowy wzrost produktu krajowego brutto – jest to o wiele więcej niż w innych krajach europejskich. Mimo wszystko przedsiębiorcy powinni w dalszym ciągu poświęcać się na tworzeniu jakości sprzedawanych produktów i usług – niezależnie od tego czy chodzi o dyski twarde czy usługi fryzjerskie.
Firmy nastawione na jednorazowy sukces są w dłuższym terminie skazane na niepowodzenie. Nastawienie się na tylko jedną transakcję sprawia, że istnieje pokusa wykorzystania tej okazji do zarobienia maksymalnej kwoty pieniędzy kosztem klienta. To jednak powoduje, że klienci są niezadowoleni z naszych usług i na pewno mogą mieć wątpliwości przy poleceniu naszych usług swoim znajomym. Transakcje jednorazowe nie są więc dobrym sposobem na budowaniu potęgi własnego przedsiębiorstwa w oparciu o jakość oferowanych produktów i usług. Jeśli poświęcimy nieco więcej czasu na zadowoleniu klienta i spełnieniu jego wszystkich oczekiwań – wtedy na pewno będziemy mogli cieszyć się powrotem takiego klienta. Jeszcze lepsze efekty daje zaoferowanie klientowi więcej, niż się spodziewał. Dzięki temu wywołujemy tak zwany „efekt wow”. Klienci są wtedy niesamowicie zaskoczeni w pozytywny sposób. Spełnienie wszystkich pragnień klientów w stosunku do oferowanych przez nas produktów może w dłuższym okresie być o wiele bardziej opłacalne mimo tego, że krótko okresowo możemy zmniejszyć swoje dochody na jednostce sprzedanego produktu. Klienci zadowoleni z naszej oferty z dużym prawdopodobieństwem polecą nasze usługi swoim znajomym a my w ten sposób szybko zwiększymy obrót a dzięki temu także i zyski. Stawianie na jakość oferty powinno być więc o wiele ważniejsze niż założenie jednorazowych kontaktów z klientem. Dzięki lepszemu podejściu do klienta jesteśmy w stanie przyjemniej pracować i więcej zarobić.