W miniony weekend rozpoczął się atak DDoS na serwis blogowy WordPress.com. W sobotę i niedzielę blogi umieszczone na stronie były w większości przypadków niedostępne, w poniedziałek sytuacja poprawiła się, jednak do tej pory zdarzają się problemy z wyświetlaniem niektórych witryn.
O ataku poinformowali przedstawiciele firmy Automattic, do której należy WordPress.com. Jak mówi jej rzecznik, Matt Mullenweg, do wtorku udało się opanować sytuację na tyle, by czas niedostępności blogów nie przekraczał 15 minut. O problemach wywołanych przez atak DDoS wszyscy użytkownicy WordPress.com zostali poinformowani na początku tygodnia (z rozesłanej do nich wiadomości wynikało, że problem dotyczy głównie systemu logowania do serwisu oraz niektórych for dyskusyjnych).
Nie wiadomo na razie, kto jest odpowiedzialny za przeprowadzenie ataku – Joris Evers, ekspert z firmy McAfee mówi, że motywacje sprawców DDoS-ów bywają bardzo różne. Często zdarza się, że atak na popularną witrynę poprzedzony jest np. żądaniem wypłacenia okupu – jednak przedstawiciele Automattic twierdzą, że nie dotarły do nich takie sygnały.
Źródło: securitystandard.pl