Naciśnij ESC aby zamknąć

Reklamy-wirusy na znanych amerykańskich serwisach

the-new-york-times1.png

Specjaliści firmy Avast podali szokującą informacje, iż takie serwisy jak m.in. New York Times, DrudgeReport.com czy TechCrunch.com posiadały w swych reklamach wirusy.

Podejrzane o to zostały Google, Yahoo i Fox Firmserve. Firma Avast wykazała, że przestępcom udało się obejść zabezpieczenia sieci reklamowych DoubleClick (Google), Yield Manager (Yahoo) oraz Firmserve.com (Fox) i zamieścić w reklamach złośliwy kod o nazwie JS:Prontexi, który wykorzystywał błędy Adobe Reader, Adobe Flask, QuickTime i Javie. Było to na tyle niebezpieczne, że atak był przeprowadzany bez ingerencji użytkownika. Do zainfekowania komputera wirusem dochodziło po przez wyświetlenie szkodliwej reklamy na PC’cie ofiary.

Źródło: technologie.gazeta.pl

Redakcja

Nasz zespół składa się z doświadczonych ekspertów w dziedzinie bezpieczeństwa informatycznego i najnowszych trendów technologicznych. Nasi autorzy posiadają wieloletnie doświadczenie zarówno w sektorze komercyjnym, jak i akademickim, co pozwala im na głębokie zrozumienie i analizę dynamicznie zmieniającego się świata technologii. Jako grupa specjalistów dostarczamy rzetelne i aktualne informacje, analizy oraz poradniki z zakresu bezpieczeństwa IT i innowacji technologicznych. Nasze artykuły opierają się na dogłębnym badaniu tematu, wsparte doświadczeniem naszych ekspertów. Stawiamy na edukację czytelników, pomagając im zrozumieć skomplikowane zagadnienia technologiczne i zachować bezpieczeństwo w cyfrowym świecie. Naszym celem jest dostarczanie precyzyjnych i aktualnych informacji, które wspierają zarówno profesjonalistów IT, jak i zwykłych użytkowników w zrozumieniu i adaptacji do szybko zmieniającego się świata technologii. Zależy nam na promowaniu kultury bezpieczeństwa i świadomości cyfrowej w społeczeństwie.