Posiadacze konta w banku BZ WBK (i nie tylko) od kilku dni dostają fałszywe maile z prośbą o pilne zalogowanie się na stronie banku i uaktywnienie swojego konta przez podanie numeru PIN do karty.
Pod bank podszywają się cyberprzestępcy, którzy rozsyłają wiadomości z odsyłaczami do strony do złudzenia przypominającej serwis banku. W ten sposób wyłudzają numer karty i numer PIN.
Oficjalny komunikat banku:
“W ostatnich dniach część z Państwa otrzymała wiadomości e-mail z prośbą o podanie danych posiadanych kart płatniczych. Informujemy, że Bank Zachodni WBK, ani żaden z jego pracowników nie wysyłał do Państwa wiadomości w tej sprawie.
Prosimy nie podawać, nie wpisywać, nie uzupełniać żadnych danych, o jakie proszą autorzy maila z linkiem. Nasze służby IT wspólnie z organami ścigania zajmują się już wyjaśnianiem sprawy i blokowaniem serwerów, z których wysłano maila.
Jednocześnie informujemy, że Bank Zachodni WBK nigdy, w żadnej sytuacji, nie wysyła do swoich klientów prośby o podanie numeru NIK lub hasła PIN do usług BZWBK24 oraz kart płatniczych. Każda tego rodzaju prośba to próba wyłudzenia numerów NIK i PIN lub danych dotyczące karty.”
W przypadku podania na fałszywych stronach danych dotyczących kart płatniczych dla własnego bezpieczeństwa należy dokonać zastrzeżenia karty!