Szwedzki bank Nordea poinformował, że został pozbawiony przez wyłudzaczy od siedmiu do ośmiu milionów koron szwedzkich (około 3,4 mln zł), co stawiałoby tę kradzież, jako największą w historii ataków online.
Przez ostatnie 15 miesięcy klienci Nordei otrzymywali e-maile zawierające konie trojańskie. Trojan, “podrzucany” w poczcie elektronicznej uruchamiał się, gdy właściciel zainfekowanego komputera wpisał kody dostępu do swego konta chcąc przeprowadzić internetową operację bankową. W tym momencie kody te zostały przesłane do komputerów przestępców, którzy uzyskali tym samym dostęp do kolejnego konta.
Najprawdopodobniej około 250 klientów padło ofiarą phishingu. Szwedzka policja uważa, że atak pochodził z Rosji i ma już 121 podejrzanych.
Wszystkim poszkodowanym klientom bank zwrócił pieniądze. Z usług banku przez Internet korzysta około 2 mln klientów. Noreda ma w wielu państwach, m.in. w Polsce, 10 mln klientów, z których 4,6 mln korzysta z bankowości internetowej.
Źródło: Onet