Jakiś czas temu informowaliśmy o fałszywych mailach rozsyłanych do klientów WBK zawierających prośbę o pilne zalogowanie się na stronie banku i uaktywnienie swojego konta przez podanie numeru PIN do karty. W ostatnich dniach zaobserwowano kolejny wzrost ilości niebezpiecznych wiadomości.
Klienci banku, korzystający z usługi BZ WBK 24 otrzymują wiadomości o następującej treści:
„Uaktywnij konto BZ WBK 24
Aby uaktywnic konto BZ WBK 24, nalezy kliknac ponizsze lacze i wprowadzic Numer karty na wyswietlonej stronie w celu potwierdzenia BZ WBK 24.
Kliknij tutaj, aby uaktywnic konto
BZ WBK 24 mozesz równiez potwierdzic, logujac sie do swojego konta BZ WBK 24 pod adresem https://www.centrum24.pl/bzwbk24.html.
Dziekujemy za korzystanie z systemu BZ WBK 24!
Zespól BZ WBK 24.
Bank Zachodni WBK S.A.”
Po kliknięciu w link ofiara zostaje przekierowana na specjalnie przygotowaną stronę, która przypomina oryginalną witrynę banku i ma za zadanie pobieranie poufnych informacji (numery PIN, numer karty) od niczego nieświadomych użytkowników.
W przypadku podania na fałszywych stronach danych dotyczących kart płatniczych dla własnego bezpieczeństwa należy dokonać zastrzeżenia karty!