Naciśnij ESC aby zamknąć

Gra chroniona jak bank

Popularna gra typu MMORPG (massively multiplayer online role-playing game) World of Warcraft zyskała zabezpieczenia podobne do bankowych. Jej użytkownicy mogą teraz korzystać z dwustopniowego systemu uwierzytelniania.

Jest ono przeprowadzane za pomocą urządzenia o nazwie Blizzard Authenticator. Co trzydzieści sekund generuje ono sześciocyfrowy kod, który służy do ciągłego uwierzytelniania urządzenia. Najpierw jednak jest ono, za pomocą numeru seryjnego umieszczonego z tyłu, rejestrowane na koncie użytkownika. Później gracz musi tylko wpisać swoje hasło i numer wygenerowany przez Blizzard Authenticatora. Urządzenie można kupić w Blizzard Store za 6.50 USD.

Coraz lepsze zabezpieczanie gier online’owych staje się koniecznością. Stanowią one bowiem ważną część czarnorynkowej ekonomii. Wystarczy wspomnieć, że przed tygodniem Microsoft poinformował o odkryciu szkodliwego kodu, który zaraził setki tysięcy komputerów w poszukiwaniu danych kont użytkowników gier online.

Źródło: ArcaBit

Redakcja

Nasz zespół składa się z doświadczonych ekspertów w dziedzinie bezpieczeństwa informatycznego i najnowszych trendów technologicznych. Nasi autorzy posiadają wieloletnie doświadczenie zarówno w sektorze komercyjnym, jak i akademickim, co pozwala im na głębokie zrozumienie i analizę dynamicznie zmieniającego się świata technologii. Jako grupa specjalistów dostarczamy rzetelne i aktualne informacje, analizy oraz poradniki z zakresu bezpieczeństwa IT i innowacji technologicznych. Nasze artykuły opierają się na dogłębnym badaniu tematu, wsparte doświadczeniem naszych ekspertów. Stawiamy na edukację czytelników, pomagając im zrozumieć skomplikowane zagadnienia technologiczne i zachować bezpieczeństwo w cyfrowym świecie. Naszym celem jest dostarczanie precyzyjnych i aktualnych informacji, które wspierają zarówno profesjonalistów IT, jak i zwykłych użytkowników w zrozumieniu i adaptacji do szybko zmieniającego się świata technologii. Zależy nam na promowaniu kultury bezpieczeństwa i świadomości cyfrowej w społeczeństwie.