Badanie firmy Millward Brown wykazało, że Google jest najmocniejszą marką na świecie, silniejszą niż inne nietechnologiczne firmy typu Coca-Cola czy GE. Wartość firmy wyceniono na niemal 66,5 miliarda dolarów. Oznacza to 77-procentowy wzrost w stosunku do roku ubiegłego.
Drugie miejsce, jak przed rokiem, zajął koncern General Electric, wyceniony na niemal 62 miliardy dolarów. Firma zyskała na wartości 11 procent.
Na trzecim miejscu w tegorocznym raporcie znalazł się gigant z Redmond – firma Microsoft. Wartość firmy oszacowano na niemal 55 miliarda dolarów.
Na kolejnych miejscach uplasowały się Coca Cola (44 miliardy USD), China Mobile (41 miliardy USD), Marlboro (39 miliardy USD), Wal-Mart (36 miliardy USD), Citi (33 miliardy USD), IBM (33 miliardy USD), Toyota (33 miliardy USD)
Pełny raport dostępny jest na stronie http://www.millwardbrown.com
Google Inc. została założona w 1998 roku przez dwóch doktorantów Uniwersytetu Stanforda, Larry’ego Page’a i Sergeya Brina. Opracowali oni nowatorską metodę analizy powiązań hipertekstowych – algorytm BackRub, potem przemianowany na PageRank – którą wykorzystali w swoim prototypie wyszukiwarki internetowej. Obecnie Google zatrudnia ponad 10,000 pracowników w kilkunastu krajach. Główna siedziba firmy mieści się w Mountain View, hrabstwo Santa Clara, w Kalifornii, w USA, na terenie wcześniej należącym do firmy SGI.