Naciśnij ESC aby zamknąć

Google najbardziej wartościową marką na świecie

Badanie firmy Millward Brown wykazało, że Google jest najmocniejszą marką na świecie, silniejszą niż inne nietechnologiczne firmy typu Coca-Cola czy GE. Wartość firmy wyceniono na niemal 66,5 miliarda dolarów. Oznacza to 77-procentowy wzrost w stosunku do roku ubiegłego.

Drugie miejsce, jak przed rokiem, zajął koncern General Electric, wyceniony na niemal 62 miliardy dolarów. Firma zyskała na wartości 11 procent.

Na trzecim miejscu w tegorocznym raporcie znalazł się gigant z Redmond – firma Microsoft. Wartość firmy oszacowano na niemal 55 miliarda dolarów.

Na kolejnych miejscach uplasowały się Coca Cola (44 miliardy USD), China Mobile (41 miliardy USD), Marlboro (39 miliardy USD), Wal-Mart (36 miliardy USD), Citi (33 miliardy USD), IBM (33 miliardy USD), Toyota (33 miliardy USD)

Pełny raport dostępny jest na stronie http://www.millwardbrown.com

Google Inc. została założona w 1998 roku przez dwóch doktorantów Uniwersytetu Stanforda, Larry’ego Page’a i Sergeya Brina. Opracowali oni nowatorską metodę analizy powiązań hipertekstowych – algorytm BackRub, potem przemianowany na PageRank – którą wykorzystali w swoim prototypie wyszukiwarki internetowej. Obecnie Google zatrudnia ponad 10,000 pracowników w kilkunastu krajach. Główna siedziba firmy mieści się w Mountain View, hrabstwo Santa Clara, w Kalifornii, w USA, na terenie wcześniej należącym do firmy SGI.

Redakcja

Nasz zespół składa się z doświadczonych ekspertów w dziedzinie bezpieczeństwa informatycznego i najnowszych trendów technologicznych. Nasi autorzy posiadają wieloletnie doświadczenie zarówno w sektorze komercyjnym, jak i akademickim, co pozwala im na głębokie zrozumienie i analizę dynamicznie zmieniającego się świata technologii. Jako grupa specjalistów dostarczamy rzetelne i aktualne informacje, analizy oraz poradniki z zakresu bezpieczeństwa IT i innowacji technologicznych. Nasze artykuły opierają się na dogłębnym badaniu tematu, wsparte doświadczeniem naszych ekspertów. Stawiamy na edukację czytelników, pomagając im zrozumieć skomplikowane zagadnienia technologiczne i zachować bezpieczeństwo w cyfrowym świecie. Naszym celem jest dostarczanie precyzyjnych i aktualnych informacji, które wspierają zarówno profesjonalistów IT, jak i zwykłych użytkowników w zrozumieniu i adaptacji do szybko zmieniającego się świata technologii. Zależy nam na promowaniu kultury bezpieczeństwa i świadomości cyfrowej w społeczeństwie.