Pokaż wyniki 1 do 8 z 8

Temat: Nie łączy lub rozłącza z Internetem

  1. #1
    Zarejestrowany
    Apr 2010
    Postów
    4

    Domyślnie Nie łączy lub rozłącza z Internetem

    Mam taką sieć Wi-Fi (sąsiada) zabezpieczoną WEP, zawsze się z nią łączyłem i było wszystko OK, ale od jakiegoś czasu nie mogę się z nią połączyć (pokazuje "trwa identyfikowanie" i nie przypisuje mi IP - mimo że zawsze przypisywał mi wciąż to samo IP. Próbowałem w komputerze wpisać więc na sztywno IP i bramę oraz adres DNS (które zawsze mi przypisywał), ale też nic - pokazuje, że: połączone z ograniczonym dostępem i tylko lokalnie - a jeśli po kilku próbach uda mi się połączyć (przy automatycznym przypisywaniu IP), to po (krótszej lub dłuższej chwili) mnie rozłącza, i znów brak dostępu ("połączone z ograniczonym dostępem") i brak Internetu. Nie wiem co może być tego przyczyną - zasięg wydaje się być OK - Nie wiem co może być jeszcze tego przyczyną - filtrowanie MAC chyba nie, bo przecież czasami uda mi sie na chwilę połączyć, sprawdziłem nawet jeszcze raz klucz WEP i jest ten sam. A zresztą gdy było by filtrowanie MAC, nie udał by mi się chyba "fakeauth" podczas "sprawdzania" klucza.
    Macie może jakieś pomysły? -co może być tego przyczyną?

  2. #2
    Zarejestrowany
    Jun 2006
    Skąd
    rand(.eu)
    Postów
    8,748

    Domyślnie

    Jestes pewien ze udalo Ci sie podlaczyc czy po prostu windows pokazal ze trwa pobieranie adresu? Jak dla mnie to wyglada na filtracje MAC albo wyczerpanie adresow w DHCP - efekt bedzie podobny, rozny bedzie tylko czas odpowiedzi.
    ctrl-alt-del.cc - soft reset site for IT admins and other staff :-)

  3. #3
    Zarejestrowany
    Apr 2010
    Postów
    4

    Domyślnie

    Bawię się w to dopiero od ponad miesiąca - przez ok miesiąc wszystko działało OK, ale potem naglę się popsuło (być może sąsiad coś poprzestawiał).

    Tak, o ile uda mi się podłączyć - bo na ogół nie przypisuje IP - to mam połączenie z netem (przeglądam www, pocztę itp.) tylko, że ta chwila czasami trwa kilkanaście sekund a czasami kilka minut; a jeśli nie połączy z internetem to Win7 wyświetla status połączono i sieć niezidentyfikowana.


    Edit:
    Pobawiłem się jeszcze dziś BT, by sprawdzić czy jest filtrowanie MAC; więc podmieniałem MAC na taki, który miał by prawo się łączyć – czyli MAC właściciela. Sytuacja wyglądała identycznie, najpierw też nie chciał się połączyć – a gdy się już połączył – po chwili wyświetlił „Connection to 'airlive' has been lost! Would you like to reconnect? Yes|No” gdy kliknąłem aby połączył ponownie znów nie chciał.
    Pod Windows’em sytuacja wygląda tak samo - jak już połączy i przypisze IP, to po chwili następuje rozłączenie i windows pokazuje ikonę z wykrzyknikiem iż brak dostępu do sieci, mimo że IP jest nadal przypisane i wyświetla status połączono, ale też i ograniczoną łączność.

    Wyczerpanie adresów w DHCP, też bym chyba raczej odrzucił, bo zawsze jak sprawdzałem to z siecią łączył się tylko jeden lub dwóch klientów (chyba właściciel), a gdy ja się podłączałem to zawsze przydzielał mi to samo IP (192.168.1.42) z dzierżawą na 1 dzień.

    Czy jest możliwe aby ograniczyć połączenie w jakiś inny sposób; np. ograniczyć zasięg podłączenia podając np. odległość w metrach?
    Ostatnio edytowane przez x-007 : 05-25-2010 - 16:21

  4. #4
    Zarejestrowany
    Jan 2009
    Postów
    278

    Domyślnie

    Jaką masz siłę sygnału, czy nie jest przypadkiem tak że łączysz się do Ap, dostajesz adres sieci lokalnej ale nie masz internetu. Sprawdź wtedy czy możesz wczytać stronę konfiguracji AP.

  5. #5
    Zarejestrowany
    Apr 2010
    Postów
    4

    Domyślnie

    Tak to wyświetla airodump (sieć z którą się łączę to “airlive”)

    Kod html:
     CH 11 ][ Elapsed: 24 s ][ 2010-05-25 20:37
    
     BSSID              PWR RXQ  Beacons    #Data, #/s  CH  MB  ENC  CIPHER AUTH ESSID
    
     00:4F:62:XX:XX:XX   41 100      238        8    0  11  54  WEP  WEP         airlive
     00:14:BF:XX:XX:XX   -1   0        0        2    0  11  -1  WEP  WEP         <length:  0>
    
     BSSID              STATION            PWR   Rate  Lost  Packets  Probes
    
     00:14:BF:XX:XX:XX  00:4F:62:XX:XX:XX    7   0- 1     3       14  wieza

    A oto jeszcze efekt polecenia iwconfig oraz ifconfig –a zaraz po udanym połączeniu (może to lepiej zobrazuje całą sytuację)
    Kod html:
    bt ~ # iwconfig wlan0
    wlan0     802.11b/g linked  ESSID:"airlive"
              Mode:Managed  Channel=11  Access Point: 00:4F:62:XX:XX:XX
              Bit Rate=11 Mb/s   Tx-Power=10 dBm
              Retry:on   Fragment thr:off
              Encryption key:C219-C68F-8234-6A9E-FDED-1A60-31   Security mode:open
              Link Quality=87/100  Signal level=-213 dBm  Noise level=-243 dBm
              Rx invalid nwid:0  Rx invalid crypt:0  Rx invalid frag:0
              Tx excessive retries:0  Invalid misc:0   Missed beacon:0
    Kod html:
    bt ~ # ifconfig -a wlan0
    wlan0     Link encap:Ethernet  HWaddr 00:40:0C:XX:XX:XX
              inet addr:192.168.1.42  Bcast:192.168.1.255  Mask:255.255.255.0
              UP BROADCAST NOTRAILERS RUNNING MULTICAST  MTU:1500  Metric:1
              RX packets:69 errors:3 dropped:62 overruns:0 frame:0
              TX packets:22 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
              collisions:0 txqueuelen:1000
              RX bytes:5229 (5.1 KiB)  TX bytes:13022 (12.7 KiB)
    Windows natomiast wyświetla, że jakość sygnału jest „znakomita” lub „bardzo dobra”.
    Jeśli chodzi o zalogowanie się do AP, to też nie mogę się zalogować, natomiast gdy w końcu połączy się z Internetem, to po wpisaniu 192.168.1.1 istnieje możliwość zalogowania do AP.

  6. #6
    Zarejestrowany
    Jan 2009
    Postów
    278

    Domyślnie

    Bardzo dziwna sprawa, przed połączeniem siła sygnału według airdump wynosi 41/100, to pewnie w BT3 robisz i siła sygnału jest jakoś dziwnie podawana (w BT4 już są normalne dbm), w każdym razie wydaje się ok, bo ja przy sile sygnału 10/100 normalnie się łączyłem a to, było około -80 [dbm], jednak po połączeniu siła sygnału spada do -213 [dbm], czyli po prostu zrywa połączenie, u mnie przy -90 [dbm], sygnał już jest tak słaby że nie da się korzystać. Ja bym szukał problemu w sprzęcie, pierwsze co wtyki, gniazda, potem antenę przejrzeć, a na końcu kartę, może spróbować wymienić, jak masz jakieś AP w domu, to zobaczyć czy karta utrzymuje połączenie. Jak byś mógł to ściągnij taki program jak WiFi Hopper i przez niego spróbuj się połączyć, i podaj wartości sygnału jakie on ci pokazuje, niestety płatny (ale przez 30 dni można używać za darmo) program pod windows.
    Ostatnio edytowane przez Laik707 : 05-27-2010 - 19:20

  7. #7
    Zarejestrowany
    Apr 2010
    Postów
    4

    Domyślnie

    Zainstalowałem sobie WIFI Hopper i pokazuje mi: Signal -57dBm oraz Score 81%. Sprawdziłem też stan kabli, połączeń itp. – używam kartę na USB Realtek RTL8187L – i wszystko wydaje się być OK. Ja myślę, że to jednak sprawa zasięgu – zauważyłem dziś coś bardzo dziwnego (może to tylko przypadek), bo gdy padał deszcz, to połączył od razu i nie zrywało połączenia i działało jak należy, ale później już jak chciałem sie połączyć (jak była dobra pogoda), to już nie chciał łączyć. Jednak wg mnie deszcz chyba powinien pogorszyć zasięg, a nie polepszyć...

  8. #8
    Zarejestrowany
    Jan 2009
    Postów
    278

    Domyślnie

    Nie koniecznie u mnie czasami sygnał w czasie deszczu jest silniejszy. Jak ci zrywa połączenie to sygnał drastycznie spada? Może spróbuj inną kartę i najlepiej przetestuj na pewnym routerze.

Zasady Postowania

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Subskrybuj