Pokaż wyniki 1 do 9 z 9

Temat: PS3 a Wardriving...

  1. #1
    Psp
    Psp jest offline
    Zarejestrowany
    May 2008
    Skąd
    Lodzkie
    Postów
    17

    Domyślnie PS3 a Wardriving...

    Jak oceniacie PS3 jako sprzęt do wardrivingu
    Chodzi mi tu tylko i wyłącznie od strony technicznej a nie o wielkość,zasilanie,mobilność etc.
    Dane techniczne:

    Nazwa urządzenia Sony PLAYSTATION®3

    Procesor Centralną jednostką obliczeniową konsoli jest procesor Cell zaprojektowany wspólnie przez firmy IBM, Sony i Toshiba. Składa się on z głównego 64-bitowego procesora PowerPC (tzw. "Power Processing Element" lub PPE) oraz ośmiu rdzeni typu "Synergistic Processing Elements" (SPEs).
    Cały układ taktowany jest zegarem 3,2 GHz.

    Charakterystyka PPE:
    - kontroler koordynujący pracę rdzeni SPE
    - 512 KB pamięci podręcznej L2
    - po 32 KB pamięci podręcznej L1 dla instrukcji i danych
    - jednostka wektorowa VMX
    - dwie operacje na cykl zegara przy podwójnej precyzji i osiem operacji przy pojedynczej precyzji

    Charakterystyka SPE:
    - rdzenie typu RISC z 128-bitowymi instrukcjami SIMD (optymalizacją do wykonywania tych samych operacji na dużych ilościach danych)
    - zoptymalizowane pod kątem obliczeń wektorowych (jak przetwarzanie grafiki w grach i dekodowanie sygnału wideo) kosztem ograniczonego zestawu instrukcji
    - wydajne szczególnie przy możliwej paralelizacji zadań (gdy obliczenia dają się możliwie równomiernie rozłożyć między poszczególne rdzenie)
    - mało wydajne w obliczeniach wymagających np. przewidywania rozgałęzień (ang. branch prediction), jak sztuczna inteligencja
    - po 256 KB lokalnej pamięci dla każdego rdzenia na instrukcje i dane.

    ***** Tu powinny znajdować się parametry graficzne ale nie chcę nimi miejsca zajmować.***************************************

    Pamięć operacyjna - 256 MB XDR DRAM pamięci systemowej (Rambus), taktowanej z częstotliwością procesora (3,2 GHz) i o przepustowości 25,6 GB/s
    - 256 MB GDDR3 pamięci graficznej, taktowanej z częstotliwością 700 MHz i o przepustowości 22,4 GB/s (przy czym karta graficzna może również korzystać z głównej pamięci systemowej)

    Ogólna wydajność Teoretycznie PlayStation 3 jest w stanie wykonać blisko 2 biliony operacji zmiennoprzecinkowych na sekundę (2 TFLOPS-y). Składa się na nie 1,8 TFLOPS-ów karty graficznej RSX oraz około 200 GFLOPS-ów procesora Cell przy obliczeniach wymagających pojedynczej precyzji (około 15 GFLOPS-ów przy podwójnej).

    Komunikacja - Bluetooth 2.0
    - porty USB 2.0 (4 z przodu)
    - IEEE 802.11 b/g Wi-Fi (do łączenia się z PlayStation Portable)
    - Gigabit Ethernet - 1 gniazdo
    - sloty kart pamięci: MemoryStick/SD/CompactFlash

    Standardy - Cg - C-podobny język programowania opracowany przez NVIDIĘ
    - COLLADA - otwarty, oparty na XML-u format plików dla modelowania 3D
    - OpenGL ES.

    Pełny opis tej maszynki znajdziecie na : http://www.ceneo.pl/937028s

  2. #2
    Zarejestrowany
    Jun 2006
    Skąd
    rand(.eu)
    Postów
    8,748

    Domyślnie

    Do noszenia jako urzadzenie skanujace nie ma sensu... za to jako maszyna do lamania hasel - jak najbardziej (skanowac czyms mniejszym co zrobi zrzut paru pakietow oraz zapisze lokalizacje GPS a pozniej lamac hasla nawet brute-force na PS3).

    Na razie nie ma gotowych rozwiazan co na to pozwola ale sadze ze to kwestia czasu.
    ctrl-alt-del.cc - soft reset site for IT admins and other staff :-)

  3. #3
    Zarejestrowany
    May 2008
    Postów
    321

    Domyślnie

    Cytat Napisał Psp Zobacz post
    Jak oceniacie PS3 jako sprzęt do wardrivingu
    Chodzi mi tu tylko i wyłącznie od strony technicznej a nie o wielkość,zasilanie,mobilność etc.
    Dane techniczne:

    Nazwa urządzenia Sony PLAYSTATION®3

    Procesor Centralną jednostką obliczeniową konsoli jest procesor Cell zaprojektowany wspólnie przez firmy IBM, Sony i Toshiba. Składa się on z głównego 64-bitowego procesora PowerPC (tzw. "Power Processing Element" lub PPE) oraz ośmiu rdzeni typu "Synergistic Processing Elements" (SPEs).
    Cały układ taktowany jest zegarem 3,2 GHz.

    Charakterystyka PPE:
    - kontroler koordynujący pracę rdzeni SPE
    - 512 KB pamięci podręcznej L2
    - po 32 KB pamięci podręcznej L1 dla instrukcji i danych
    - jednostka wektorowa VMX
    - dwie operacje na cykl zegara przy podwójnej precyzji i osiem operacji przy pojedynczej precyzji

    Charakterystyka SPE:
    - rdzenie typu RISC z 128-bitowymi instrukcjami SIMD (optymalizacją do wykonywania tych samych operacji na dużych ilościach danych)
    - zoptymalizowane pod kątem obliczeń wektorowych (jak przetwarzanie grafiki w grach i dekodowanie sygnału wideo) kosztem ograniczonego zestawu instrukcji
    - wydajne szczególnie przy możliwej paralelizacji zadań (gdy obliczenia dają się możliwie równomiernie rozłożyć między poszczególne rdzenie)
    - mało wydajne w obliczeniach wymagających np. przewidywania rozgałęzień (ang. branch prediction), jak sztuczna inteligencja
    - po 256 KB lokalnej pamięci dla każdego rdzenia na instrukcje i dane.

    ***** Tu powinny znajdować się parametry graficzne ale nie chcę nimi miejsca zajmować.***************************************

    Pamięć operacyjna - 256 MB XDR DRAM pamięci systemowej (Rambus), taktowanej z częstotliwością procesora (3,2 GHz) i o przepustowości 25,6 GB/s
    - 256 MB GDDR3 pamięci graficznej, taktowanej z częstotliwością 700 MHz i o przepustowości 22,4 GB/s (przy czym karta graficzna może również korzystać z głównej pamięci systemowej)

    Ogólna wydajność Teoretycznie PlayStation 3 jest w stanie wykonać blisko 2 biliony operacji zmiennoprzecinkowych na sekundę (2 TFLOPS-y). Składa się na nie 1,8 TFLOPS-ów karty graficznej RSX oraz około 200 GFLOPS-ów procesora Cell przy obliczeniach wymagających pojedynczej precyzji (około 15 GFLOPS-ów przy podwójnej).

    Komunikacja - Bluetooth 2.0
    - porty USB 2.0 (4 z przodu)
    - IEEE 802.11 b/g Wi-Fi (do łączenia się z PlayStation Portable)
    - Gigabit Ethernet - 1 gniazdo
    - sloty kart pamięci: MemoryStick/SD/CompactFlash

    Standardy - Cg - C-podobny język programowania opracowany przez NVIDIĘ
    - COLLADA - otwarty, oparty na XML-u format plików dla modelowania 3D
    - OpenGL ES.

    Pełny opis tej maszynki znajdziecie na : http://www.ceneo.pl/937028s
    hmmmmmmmm............... ale byś musiał sobie napisać cały system na playstation chociaż z czego wiem na Xboxie da się odpalić linuksa nie wiem jak na PS3
    00110100 01101110 01100100 01110010 00110001 01110101
    How To Become A Hacker
    Polskie forum programistów java

    Ubuntu - staroafrykańskie słowo które po przetłumaczeniu brzmi "nie umiem zainstalować i skonfigurować debiana"

  4. #4
    Psp
    Psp jest offline
    Zarejestrowany
    May 2008
    Skąd
    Lodzkie
    Postów
    17

    Domyślnie

    Hmmyy.
    Jedyne wersje linuxa jakie do tej pory wiem że można bezpiecznie odpalic na PS3 to yellowDog , ubuntu 7.10 i (niewiem czy tak sie pisało) kubuntu 7.10 i wszystke pod power PC
    Szczerze to chciałbym wypróbować Suse ale nie wiem czy istniała jej dystrybucja pod PowerPC.
    Czyli z waszych wypowiedzi wnioskuje że można powalczyć z tym sprzętem a się opłaci ^^.
    A do tego można bez całkowitej rozbiórki wpakować do niej dysk ok 500gb.
    Ostatnio edytowane przez Psp : 10-25-2008 - 16:50

  5. #5
    Avatar dexter
    dexter jest offline Element wywrotowy
    Zarejestrowany
    Jun 2007
    Skąd
    Poznań
    Postów
    159

    Domyślnie

    To nie dysk i to jaki linux dziala pod PS3 jest problemem.
    Na PS3 można odpalić wiele linuchów - jak poszukacie troche do dowiecie sie ze:
    - nie mamy normalnie dostepnych programow napisanych pod procesory wektorowe do lamania czegokolwiek
    - po odpaleniu "OtherOS" w PS3 mamy dostep do sprzetu ograniczony przez hypervisora do fragmentu ramu i 2 +1 jednostek liczacych z 7 + 1 normalnie ( w praktyce 6 + 1)

  6. #6
    Psp
    Psp jest offline
    Zarejestrowany
    May 2008
    Skąd
    Lodzkie
    Postów
    17

    Domyślnie

    Primo-Dysk można wmontować taki jak wpisałem i niestety ale sugeruję że lepiej wiem bo już został przezemnie podłączony.
    2-To PS3 przydziela pracę na rdzeniach.
    3-Nie ma systemów operacyjnych które obsługiwałby wszystkie rdzenie PS3
    4-Nie ma ograniczenia dostępu do ramu (nie do końca jestem tego pewien - sprawdzę).

    Niestety na bazowy system ps3 strasznie ciężko napisać jakąkolwiek aplikacje (wiem z pewnych źródeł) a do tego jeszcze nie został ten system złamany.

  7. #7
    Zarejestrowany
    Jun 2006
    Skąd
    rand(.eu)
    Postów
    8,748

    Domyślnie

    Dlatego Sony samo zacheca do testowania z Linux'em... Sa ludzie ktorzy uzywaja wlasnie PS3 (8 sztuk spiete w cluster) dzialajace pod Linuxem do symulacji zderzen czarnych dziur - co sie stanie... i ponoc taki clusterek bije na leb na szyje cluster z ktorego korzysta moj kolega (on sam ma na swoje badania na stale przypisane 8000 maszyn + pula dynamicznie przydzielanych do zadan).

    Przy takiej mocy obliczeniowej nalezy dodac jeszcze jeden argument - maly pobor pradu, mala emisja ciepla, smiesznie niska cena (8k maszyn klasy high-end PC lub 8x PS3).
    ctrl-alt-del.cc - soft reset site for IT admins and other staff :-)

  8. #8
    Zarejestrowany
    Jul 2007
    Skąd
    UK
    Postów
    360

    Domyślnie

    Czy to aby na pewno prawda? Czy w ten sposob sony chce odbrac IBM rynek superkomputerow A tak na powaznie-nie jestem zorientowany zbytnio w tym temacie, ale jak to mozliwe , ze 8 konsol ma moc 8k komputerow, i to pewnie xeonow albo cos podobnego
    Atheros? - nanzwa mhata yangu

  9. #9
    Psp
    Psp jest offline
    Zarejestrowany
    May 2008
    Skąd
    Lodzkie
    Postów
    17

    Domyślnie

    Ps3 to kombajn i to jest jedyne wytłumaczenie.
    Jedna konsola PS3 potrafi w ok.48h obliczyć fałdowanie białka w odpowiednich warunkach z różnymi [email protected] <- google

Podobne wątki

  1. Wardriving w Łodzi
    By Wireless Night in forum Wardriving
    Odpowiedzi: 14
    Autor: 09-02-2010, 10:33
  2. Wardriving z Windowsa...
    By Cwenu in forum Wardriving
    Odpowiedzi: 10
    Autor: 05-20-2008, 16:59
  3. wardriving na palmtopie?
    By h3x in forum Wardriving
    Odpowiedzi: 24
    Autor: 05-13-2008, 22:34
  4. wardriving w ciężarówce.
    By Wilu_pl in forum Wardriving
    Odpowiedzi: 9
    Autor: 03-11-2008, 20:57
  5. wardriving - pytanie
    By 31337 in forum Wardriving
    Odpowiedzi: 3
    Autor: 04-05-2007, 18:55

Zasady Postowania

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Subskrybuj