Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki 11 do 20 z 22

Temat: Ukrywanie danych do gif'ów

  1. #11
    Avatar ⌂⌂⌂
    ⌂⌂⌂ jest offline Poison Null Byte %00
    Zarejestrowany
    Jul 2008
    Postów
    96

    Domyślnie

    No ewidentna roznica jest :> Ale w tym przypadku ten bit ma znaczenie!

    Nie wyrywaj z kontekstu moich slow, tam bylo stwierdzenie ze paleta jest ograniczona, wiadomo ze po kwantyzacji kolorów GIF nie bedzie mial 16 mln ...

    No to moze pozostanmy przy dopisywaniu (zaszyfrowanego) tekstu, polaczenie dwoch metod i z glowy :>
    delete (z ang. skasuj) - w programowaniu obiektowym operator niszczący obiekty utworzone za pomocą operatora new (bądź dowolny obiekt, którego adres można pobrać).

  2. #12
    Avatar elceef
    elceef jest offline Proces bezczynności
    Zarejestrowany
    Apr 2008
    Postów
    200

    Domyślnie

    Cytat Napisał ⌂⌂⌂ Zobacz post
    Masz racje paleta jest ograniczona, 3 * 8 bitow po 256 kazdy, chyba sie nie zrozumielismy?
    Jest już kontekst. Wciąż nie rozumiem tego zapisu :-)

  3. #13
    Avatar ⌂⌂⌂
    ⌂⌂⌂ jest offline Poison Null Byte %00
    Zarejestrowany
    Jul 2008
    Postów
    96

    Domyślnie

    kutwa MAC to przyklad

    kazdy PIXEL zapisywany jest o tak (R,G,B) dla Red = {0,255) dla Green = {0,255} i dla Blue = {0,255) czyli kazdy pixel jest opisywany 8-bitową liczbę, tak? / NIE. oczywiscie 24 :>

    Znowu to samo sie zaczyna ech...Mysle ze autorowi pomoglem pokazujac prosty sposob ukrycia danych w obrazku, bez uzycia specjalnych programow. Jesli Ty czegos nie rozumiesz, to sobie ksiazke kup o 'zapisywaniu informacji w bitmapach, malych i duzych' :>

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez ⌂⌂⌂ : 07-13-2008 - 13:52
    delete (z ang. skasuj) - w programowaniu obiektowym operator niszczący obiekty utworzone za pomocą operatora new (bądź dowolny obiekt, którego adres można pobrać).

  4. #14
    Avatar Nikow
    Nikow jest offline -=[ZRP]=-
    Zarejestrowany
    Sep 2007
    Skąd
    Różne zakątki sieci.
    Postów
    995

    Domyślnie

    Tablica kolorów GIF zawiera 256 kolorów, ale czasami są stosowane dwie co daje nam 65536 kolorów... W wyjątkowych sytuacjach nie ma wogóle tablicy, jest wykorzystywana tak zwana "domyślna tablica szarości", która jest w interpreterze GIF'a, a nie w samym pliku. Ta tablica ma 256 wartości, od koloru "pustego" po "pełen". GIF to format STRATNY. Wcześniej "kolega" opisał coś podobnego do Bitmapy Windowsowej 24bitowej (WINDOWS BITMAP 24), chociaż tam nie zachodzi kompresja. Zdanie "Gify to bezstratnie kompresowane bitmapy, ktore po kompresji staja sie plikami zawierajacy nie orginalny obraz (stratny)", pomijając jego niepoprawność, jest bezsensu. Bezstratny format, który jest stratny, SŁODKO! Podejrzewam że koledze chodziło o kompresje bezstratną, obrazu który został ograniczony do ubogiej liczby kolorów. Jednakrze, nie ma tutaj żadnej bitmapy. Po drugie, kolega widocznie nie zauważa faktu że GIF'y są animowane, to znaczy, że jeden plik może mieć więcej niż jeden obraz. Modyfikacja najmniej znaczączego bitu ma sens jedynie, gdy odpowiednio dobierzemy naszą tablicę kolorów. Ukrywanie informacji w nagłówkach już dawno nie jest stosowane w formacie GIF, ze względu na łatwość wykrycia ukrytych danych. To tyle co mam na ten temat do powiedzenia, więcej informacji proszę szukać w wyszukiwarce firmy Google.
    http://nikowek.blogspot.com/
    Zbrojne Ramię Pingwina!
    -----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
    Version: 3.12
    GCS d- s++:++ a--- C+++ UL+++ P L+++ E--- W++ N++ o K- w--
    O M- V- PS PE Y PGP++ t+ 5 X+ R tv- b++ DI- D-
    G+ e- h! r% y?
    ------END GEEK CODE BLOCK------

  5. #15
    Avatar ⌂⌂⌂
    ⌂⌂⌂ jest offline Poison Null Byte %00
    Zarejestrowany
    Jul 2008
    Postów
    96

    Domyślnie

    Ech...Gif, jest z natury formatem bezstratnym - patrzac na algorytm kompresji i trzymajac sie czystej teorii. Podczas procesu kompresji zachodzi jednak kwantyzacji kolorow - wiadomo, czyli juz mamy straty.

    To zdanie rzeczywiscie nie bylo zbyt poprawne, ale tylko pod wzgledem skladni, jakbys mi sie spotkali na ulicy to moze bym Ci wytlumaczyl, pisanie nie zawsze dobrze mi wychodzi. Animowanych gifow nie bralem pod uwage, racja - po prostu o nich nie myslalem.

    Jezeli mnie nie rozumiesz, to moze zrozumiesz Google o ktorych sam wspomniales...i slusznie :>
    delete (z ang. skasuj) - w programowaniu obiektowym operator niszczący obiekty utworzone za pomocą operatora new (bądź dowolny obiekt, którego adres można pobrać).

  6. #16
    Avatar elceef
    elceef jest offline Proces bezczynności
    Zarejestrowany
    Apr 2008
    Postów
    200

    Domyślnie

    Cytat Napisał ⌂⌂⌂ Zobacz post
    kazdy PIXEL zapisywany jest o tak (R,G,B) dla Red = {0,255) dla Green = {0,255} i dla Blue = {0,255) czyli kazdy pixel jest opisywany 8-bitową liczbę, tak?
    Nie. Przez 24-bitową liczbę.

    Cytat Napisał ⌂⌂⌂ Zobacz post
    Jesli Ty czegos nie rozumiesz, to sobie ksiazke kup o 'zapisywaniu informacji w bitmapach, malych i duzych'
    Cóż, pozostaje mi tylko polecić Tobie tę samą pozycję :P

  7. #17
    Avatar hedVB
    hedVB jest offline AI
    Zarejestrowany
    Nov 2007
    Postów
    874

    Domyślnie

    Przepraszam ze się w trące w tą fascynującą konwersację, ale jeżeli ktoś tego nie zamknie to się pozabijają

    I logicznie rzecz biorąc 1 bajt = 8 bit a skoro 0-255 (czyli 3 * 8 = 24) 24 bity :]
    Ostatnio edytowane przez hedVB : 07-13-2008 - 13:29

  8. #18
    Avatar ⌂⌂⌂
    ⌂⌂⌂ jest offline Poison Null Byte %00
    Zarejestrowany
    Jul 2008
    Postów
    96

    Domyślnie

    Oczywiscie moj blad, tak to jest jak pisze sie o jednym a mysli o drugim ;> naturalnie, macie racje. 24 - bity. No nic, nikt nie jest doskonaly. Pozostaje mi chyba tylko udac sie do ksiegarni po wyimaginowana pozycje 'zapisywaniu informacji w bitmapach, malych i duzych' ;P
    delete (z ang. skasuj) - w programowaniu obiektowym operator niszczący obiekty utworzone za pomocą operatora new (bądź dowolny obiekt, którego adres można pobrać).

  9. #19
    Zarejestrowany
    May 2008
    Postów
    38

    Domyślnie

    no i sie nie pozabijali.... ;p

    Dzięki panowie za odpowiedzi.... Będę się tym bawił i zobaczymy co będzie rzeczywiście wychodzić....

    //edit:

    copy /B dane.txt + obrazek.gif obrazek2.gif - tego użyłem i żaden obrazek potem już się nie chce otworzyć...

    //edit2:

    A jak potem obrazek gif otworzyć żebym mógł zobaczyć jego kod binarny? Dałem rade tylko w heksadecymalnym (program - PsPadHex)
    Ostatnio edytowane przez Kulfon : 03-13-2009 - 22:23

  10. #20
    Zarejestrowany
    Jan 2009
    Postów
    836

    Domyślnie

    "Napisalem ze kompresja jest bezstratna ale jej wynik jest juz rozny - stratny. "

    LOL - jak kompresja może być bezstratna jak jej wynik jest stratny ? chłopie co Ty piszesz

    co do tego, że 16mln to nie ma różnicy to bym się spierał- tylko w teorii. Myślę, że jest to na tej samej zasadzie, że 25fps może dostrzec ludzkie oko, tylko, że to jest w teori bo w praktyce między 25fps a 150 jest kolosalna różnica.

Podobne wątki

  1. Ukrywanie danych w plikach .txt
    By Spec_od_dysków in forum Steganografia
    Odpowiedzi: 14
    Autor: 01-08-2011, 10:26
  2. Ukrywanie\zmiana IP, czyli spoofing
    By lucyfer666 in forum Newbie - dla początkujących!
    Odpowiedzi: 2
    Autor: 04-01-2008, 21:09
  3. Ukrywanie rozszerzenia strony...
    By Cwenu in forum HTML/DHTML/XHTML
    Odpowiedzi: 3
    Autor: 03-23-2008, 16:27
  4. Ukrywanie paska adresu
    By Michal_sh in forum Windows
    Odpowiedzi: 3
    Autor: 02-23-2008, 19:52
  5. Przywracanie danych
    By DnS in forum Newbie - dla początkujących!
    Odpowiedzi: 5
    Autor: 01-21-2008, 19:41

Zasady Postowania

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Subskrybuj