Pokaż wyniki 1 do 4 z 4

Temat: 10 min w których wszystko mogło się zdarzyć

  1. #1

    Domyślnie 10 min w których wszystko mogło się zdarzyć

    Witam, do zarejestrowania na tym forum skłonił mnie pewien problem jaki powstał z innego problemu który powstał... Jednym słowem reakcja łańcuchowa. Jako, że tworze różne projekty graficzne, skrypty itp. posiadam dwa komputery jeden do internetu drugi do pracy. Niestety moje "stanowisko pracy" uległo awarii w najmniej korzystnym momencie i byłem zmuszony dokończyć na komputerze z internetem. Wpiąłem pamięć na której posiadam kopie zapasowe w razie takich sytuacji. Niestety stres zrobił swoje, zapomniałem odłączyć internet. Chroniony był jedynie przez zaporę systemowa (windows xp). Pliki te są dosyć ważne, są to źródła, kody programów, pliki projektowe animacji 3d, siatki modelów. Kilka jest dla klientów, kilka własnym nad którymi spędziłem bardzo wiele czasu i nie wiem w tym momencie czy nie na darmo.
    Jako, że nie znam się na sprawach bezpieczeństwa IT zwracam się z prośbą o pomoc na tym forum. Przeskanowałem kilkoma programami ten komputer, znaleziono 24 pliki zainfekowane. 1- TrojanDropper, 1- Pum.Hijack.System.Hidden, pozostała wszystko to Worm.Conficker. Z tego komputera nie tylko ja korzystam i nie mam możliwości mieć nad nim ciągłą kontrolę ale miesiąc temu wykryło zaledwie kilka plików z confickerem. Problem wtedy został zaradzony.
    I oto moje pytania, czy te wirusy które wykryto teraz, mogą posłużyć za wykradanie danych z dysku. Czy jest możliwość sprawdzenia czy jakieś pliki były pobierane przez kogoś, wysyłane do kogoś w tym czasie z mojego dysku?

    Dziękuję za każdą pomoc,

    ps: nie byłem pewny czy w dobrym miejscu umieszczam temat, jeśli w złym przepraszam i proszę Administrację o przeniesienie w odpowiednie miejsce.

  2. #2

    Domyślnie