Polecam zapoznać się z artykułami A. K. Dewdneya, wydanymi w latach 80'tch w "Scientific American":
[1] "Computer Recreations: In a game called core war hostile programs engage in a battle of bits." Scientific American (May 1984): 14–22: Core War Article #1
[2] "Computer Recreations: A Core War bestiary of viruses, worms and other threats to computer memories." Scientific American (Mar 1985): 14-23: Core War Article #2
[3] "A program called MICE nibbles its way to victory at the first Core War tournament." Scientific American (Jan 1987): 14-20: Core War Article #3

Wszystkie traktują, o dość już dzisiaj zapomnianej grze komputerowej, w której gracze piszą swoje programy, następnie kompilują je i ustawiają do walki w cyfrowej przestrzeni wygenerowanej pamięci przez emulator wirtualnego procesora MARS.
Programy po załadowaniu i uruchomieniu, toczą ze sobą bój o dominację; stosują przy tym -w zależności od przyjętej wizji twórcy- różne strategie, od błyskawicznego kopiowania siebie samego, po skoki w pamięci, przez blokowanie [ariergarda, awangarda]...

Składnia języka przypomina klasyczną tą znaną z assemblera.

Wielkim plusem gry jest niewątpliwie, wymuszenie na graczu używania wyobraźni [główny asumpt].