Pokaż wyniki 1 do 8 z 8

Temat: Instalacja na Sabayon .

  1. #1

    Domyślnie Instalacja na Sabayon .

    Zaglądam tu dość rzadko bo po pierwsze zawsze zanim zapytam to google ...No ale rzecz w tym ,że próbowałem zainstalować program blender-2.5-alpha2-linux-glibc27-x86_64 ale nie ma go ani w entropi ani w portage a wszystkie sposoby podane tu Newbie [Linux.pl] :: Instalacja program zawiodły ...Opisywałem już problem na kilku forach i głupio mi ,że się powtarzam ale nie daje mi to spokoju ...Używam Sabayona od dość niedawna więc proszę o wyrozumiałość .Jeśli wy nie będziecie wiedzieć to już chyba nic się z tym nie da zrobić

  2. #2

    Domyślnie

    to jest gentoo, paczki binarne deb / rpm na nic się nie zdadzą.

    proponuje skompilować program ze źródeł, wymaga to zainstalowania w systemie paczek developerskich i skompilowanych obiektów wymaganych bibliotek, bez nich nie da się skonsolidować program lub załadować jego procesu do pracy, sadzę że nawet nie udało by ci się skompilować źródeł bo skrypty wykonujące te czynność od razu by sprawdziły brak niezbędnych plików nagłówkowych.

    blender.org - Source Code

    Instalacja program


  3. #3

    Domyślnie

    Niestety moja kompilacja skończyła się z błędami więc wychodzi na to ,że nie mam jakiś bibliotek niestety w błędach nie pisało ,że brakuje tego czy owego a ja nawet "HELLO WORD" nie kompilowałem .Możesz mnie jeszcze z deczko podprowadzić .

  4. #4

    Domyślnie

    Jak nie możesz sobie poradzić z instalacja bibliotek / oprogramowania zmień dystrybucje linuxa, w debianie będziesz mógł się posłużyć paczkami binarnymi deb.

    Kod:
    win9x:/home/cyber# aptitude search blender
    p   blender                                                      - Bardzo szybki i wszechstronny modelarz/renderer 3D
    p   blender-ogrexml                                              - Blender Exporter for Ogre
    win9x:/home/cyber#
    Ostatnio edytowane przez cyber_pl : 04-13-2010 - 18:54


  5. #5

    Domyślnie

    Nie chce zmieniać dystrybucji linux-a i z powodzeniem mogę tą wersję programu zainstalować na windows ale to w sumie nie po to się zainteresowałem linux-em by skakać z dystrybucji jednej na drugą i unikać wszelkich problemów ...Owszem nie zamierzam pozostawć całe życie na sabayonie ale chcę poznać to i owo zanim poczuję potrzebę przesiadki ...

  6. #6

    Domyślnie

    ok wiec skopiuj log kompilowania, zastanowię się jakich bibliotek developerskich ci brakuje aby skończyć kompilacje. pozdrawiam.


  7. #7

    Domyślnie

    Wychodzi coś takiego mam nadzieję ,że o to CI chodziło
    Kod:
    sabayon blender-2.50a1 # make                       
    .........
      
    ====> make all in source/blender/blenkernel/intern
    cc -c -DGAMEBLENDER=1 -DUSE_BULLET -pipe -fPIC -funsigned-char -fno-strict-aliasing -DNDEBUG -O2 -FIX_NAN_WARN1A  -I/home/natas/blender-2.50a1/../lib/linux-glibc2.10.1-x86_64/glew/include -I/usr/X11R6/include -I/usr/include/python3.1 -I/home/natas/blender-2.50a1/../lib/linux-glibc2.10.1-x86_64/guardedalloc/include -I../../../../intern/memutil -I/home/natas/blender-2.50a1/../lib/linux-glibc2.10.1-x86_64/audaspace/include -I../../makesdna -I../../makesrna -I../../imbuf -I../../ikplugin -I../../blenlib -I../../blenloader -I../../python -I../../blenfont -I../../windowmanager -I../../avi -I/home/natas/blender-2.50a1/../lib/linux-glibc2.10.1-x86_64/guardedalloc/include -I../../editors/include -I../../render/extern/include -I/usr/include/SDL -D_GNU_SOURCE=1 -D_REENTRANT -I/home/natas/blender-2.50a1/../lib/linux-glibc2.10.1-x86_64/iksolver/include -I/home/natas/blender-2.50a1/../lib/linux-glibc2.10.1-x86_64/decimation/include -I/home/natas/blender-2.50a1/../lib/linux-glibc2.10.1-x86_64/elbeem/include -I/home/natas/blender-2.50a1/../lib/linux-glibc2.10.1-x86_64/opennl/include -I/home/natas/blender-2.50a1/../lib/linux-glibc2.10.1-x86_64/bsp/include -I/home/natas/blender-2.50a1/../lib/linux-glibc2.10.1-x86_64/smoke/include -I/usr/include -I../../nodes -I../../gpu -I.. -I/usr/include -I/usr/include/freetype2 -I/home/natas/blender-2.50a1/../lib/linux-glibc2.10.1-x86_64/bullet2/include -I/home/natas/blender-2.50a1/../lib/linux-glibc2.10.1-x86_64/lzo/minilzo -DWITH_LZO -I/home/natas/blender-2.50a1/../lib/linux-glibc2.10.1-x86_64/lzma -DWITH_LZMA -DWITH_FFMPEG -I/home/natas/blender-2.50a1/../lib/linux-glibc2.10.1-x86_64/ffmpeg/include -I/home/natas/blender-2.50a1/extern/ffmpeg -DWITH_OPENEXR -DWITH_DDS -DWITH_OPENJPEG node.c -o /home/natas/blender-2.50a1/obj/linux-glibc2.10.1-x86_64/blender/blenkernel/node.o
    node.c:31:20: error: Python.h: Nie ma takiego pliku ani katalogu
    make[4]: *** [/home/natas/blender-2.50a1/obj/linux-glibc2.10.1-x86_64/blender/blenkernel/node.o] Błąd 1
    make[3]: *** [all] Błąd 1
    make[2]: *** [all] Błąd 1
    make[1]: *** [all] Błąd 1
    make: *** [all] Błąd 1
    sabayon blender-2.50a1 #
    Pierwszą część wyciąłem bo na forum wyszło ,że za dużo znaków próbuję napisać .

  8. #8

    Domyślnie

    musisz zainstalować bibliotekę dev python, możliwe że można ją pobrać z zasobów emerge, nic więcej nie wiem.


Zasady Postowania

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Subskrybuj