Pokaż wyniki 1 do 5 z 5

Temat: Klaster

  1. #1
    Zarejestrowany
    Jun 2012
    Skąd
    lublin
    Postów
    35

    Domyślnie Klaster

    Witam,

    Nie jestem pewny, czy w dobrym dziale pisze no ale mam nadzięje, ze tak.
    Pojawia się u mnie w firmie potrzeba utworzenia klastra z 10-12 PC na potrzeby wirtualizacji serwerów. Nie znam się na tym ale mam możliwość zajęcia się tym tematem.
    I teraz tak - chciałbym się czegoś nowego nauczyć ale też nie chce się "wkopać" ... możecie mi doradzić, czy się za to brać jeżeli nigdy wczesniej sie tego nie tykałem?

    Ewentualnie jak znacie jakiś soft(niestety darmowy) z którym mógłbym się zapoznac w celu oszacowania własnych możliwości.

  2. #2
    Zarejestrowany
    Jun 2006
    Skąd
    rand(.eu)
    Postów
    8,748

    Domyślnie

    Cytat Napisał error123 Zobacz post
    [...] potrzeba utworzenia klastra z 10-12 PC na potrzeby wirtualizacji serwerów.
    Zdefiniuj pojecie clustra bo jak dla mnie to albo chcecie po prostu zwirtualizowac serwery i slowo cluster wpadlo ot tak albo chcecie miec wirtualne serwery ale po kilka sztuk na wypadek awarii jednej z maszyn no i dodac automatyczny failover.

    Metod jest wiele, ja uzywalem darmowego VMware ESXi i nieco oprogramowania do zrobienia tego. 4 fizyczne serwery i na kazdym:
    - po jednej wirtualce z kazdego typu serwera WWW (3 rodzaje - w dusze kopane PHP, dynamiczne w innych jezykach, statyczny content)
    - serwer MySQL - jeden master, reszta repliki read-only - failover reczny
    - firewall - wirtualny, obslugujacy load balancer i posiadajacy failover...

    do tego 2 macierze dyskowe iSCSI (to bylo drogie) i kilka switchy gigabitowych. Tak dlugo jak dlugo dzialal 1 host VMware, 1 switch i 1 macierz dyskowa, wszystko dzialalo. Failover automatyczny <2sek.

    Do wiekszosci zastosowan wystarcza :-)
    ctrl-alt-del.cc - soft reset site for IT admins and other staff :-)

  3. #3
    Zarejestrowany
    Jun 2012
    Skąd
    lublin
    Postów
    35