Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki 11 do 20 z 27

Temat: generator liczb pseudolosowych

  1. #11
    Zarejestrowany
    Jun 2006
    Skąd
    rand(.eu)
    Postów
    8,748

    Domyślnie

    Mozna kupic RNG certyfikowane, ktore nie wiem na bazie czego dzialaja ale maja albo postac karty PCI albo urzadzonko USB... i to cosik generuje ponoc losowe wyniki.

    Jak my raz kiedyc certyfikowalismy nasz wlasny RNG (nie pytajcie ile kosztowalo - majatek!) to kazali nam wyslac pare GB wartosci pobranych z generatora i patrzeli czy bedzie rzeczywiscie unikatowe na tyle aby dopuscic do uzytku w certyfikowanym systemie... Cale szczescie juz tego nie mamy - ufff... problem z glowy!
    ctrl-alt-del.cc - soft reset site for IT admins and other staff :-)

  2. #12
    Zarejestrowany
    May 2007
    Skąd
    Elbląg
    Postów
    42

    Domyślnie

    Te dane ze środowiska są po prostu pobierane? Tak myślałem że jakby wziąć np ilość zużytej pamięci ram w kb, podzielić przez sekundę która jest akurat na zegarze, a potem dodać ilość procesów, pomnożyć przez czas w ms między dwoma wciśniętymi klawiszami itd. (możliwości jest bardzo dużo ) to wtedy prawdopodobieństwo wystąpienia identycznych warunków jest znikome przez co losowość jest olbrzymia. Nie znam się na tym za bardzo więc podkreślam że to tylko moje teorie

  3. #13
    Zarejestrowany
    Jun 2006
    Skąd
    rand(.eu)
    Postów
    8,748

    Domyślnie

    W przypadku systemow gier on-line klawiatury nie ma poza tym watpie aby takie cos przeszlo certyfikacje jako software'owy RNG (celowo pisze RNG a nie PRNG). Cale szczescie nie mam na razie problemu ze musialbym certyfikowac RNG - jakby cos sie zminilo to dam znac

    Do poczytania:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Hardwar...mber_generator
    http://www.cryogenius.com/hardware/rng/
    http://www.robertnz.net/hwrng.htm -- plany i opis
    http://1010.co.uk/2008.03.11.html -- plany i opis
    http://www.cs.berkeley.edu/~daw/rnd/ -- masa kodow zrodlowych!
    ctrl-alt-del.cc - soft reset site for IT admins and other staff :-)

  4. #14

    Domyślnie

    nie ma ukladu do ktorego wprowadzajac dwie identyczne porcje informacji uzyskamy rozbierzne wyniki (chociaz moge sie mylic

  5. #15
    Zarejestrowany
    Jul 2007
    Skąd
    C:\Perl\bin
    Postów
    1,578

    Domyślnie

    tak sie od dawna zbieram na posta apropos tego, ale teraz juz nie pamietam co mialem napisac ;P
    afair to bedzie tak:
    #1. gdzie jest ta granica "losowosci"?
    dajmy na to, zbudowalem urzadzenie, losuje liczby z przedzialu 1-10.
    ale przeciez moge miec takiego pecha[albo szczescie :P], ze wypadnie mi 10 razy liczba "3". i co wtedy? generator nie jest certyfikowany? o,o

    #2. troszke z innej beczki[?]
    rzucam moneta 5x, 5x wypada reszka. jakie jest prawdopodobienstwo ze za 6 razem znowu wypadnie reszka? odpowiednio mniejsze, czy nadal 50%?
    kompletnie sie na tym nie znam, ale tak na swoj rozum, okreslilbym to jako szansa "wzgledna i bezwzgledna". jak to wlasciwie jest?

    #3. szansa w szansie
    powiedzmy, ze jade samochodem. mam 50% na to, ze zaraz zgasnie mi silnik[tak, albo nie].
    paliwo sie skonczylo, wiec mam powiedzmy 99% szans na to, ze zaraz zgasnie mi silnik. silnik jest uszkodzony, powiedzmy ze mam 60% szans na to, ze zaraz zgasnie.
    wiec jakie sa moje szanse, ze zaraz zgasnie mi silnik? to sie jakos sumuje? czy to szanse niezalezne?:P

    pewnie napisalem glupoty, ale
    swego czasu nie dawalo mi to spac, jestem ciekaw jak to naprawde jest
    War, war never changes.

  6. #16
    Zarejestrowany
    Jun 2006
    Skąd
    rand(.eu)
    Postów
    8,748

    Domyślnie

    losowosc nie ma granic - ma okreslone mozliwe wartosci wyrazane jako 1 do N albo w % czasami.

    Losowosc sprawdza sie robiac powiedzmy 1mln albo 1mld losowan i sprawdza czy rozklad wynikow jest odpowiednio plaski. Jesli nie, to znaczy ze generator nie jest wystarczajaco losowy - albo zwieksza sie ilosc prob i sprawdza sie dalej.
    Sprawdzenie 1000 wynikow to zaden test...
    ctrl-alt-del.cc - soft reset site for IT admins and other staff :-)

  7. #17

    Domyślnie

    #1. gdzie jest ta granica "losowosci"?
    dajmy na to, zbudowalem urzadzenie, losuje liczby z przedzialu 1-10.
    ale przeciez moge miec takiego pecha[albo szczescie :P], ze wypadnie mi 10 razy liczba "3". i co wtedy? generator nie jest certyfikowany? o,o

    to pytanie powinienes skierowac do ludzi zajmujacych sie przyznawaniem certyfikatow na RNG napewno maja okreslone metody weryfikacji

    #2. troszke z innej beczki[?]
    rzucam moneta 5x, 5x wypada reszka. jakie jest prawdopodobienstwo ze za 6 razem znowu wypadnie reszka? odpowiednio mniejsze, czy nadal 50%?
    kompletnie sie na tym nie znam, ale tak na swoj rozum, okreslilbym to jako szansa "wzgledna i bezwzgledna". jak to wlasciwie jest?

    twoja szanse statystyczne nie oddaja wiernie rzeczywistosci 1*0.5^6 = 0.015625

    #3. szansa w szansie
    powiedzmy, ze jade samochodem. mam 50% na to, ze zaraz zgasnie mi silnik[tak, albo nie].
    paliwo sie skonczylo, wiec mam powiedzmy 99% szans na to, ze zaraz zgasnie mi silnik. silnik jest uszkodzony, powiedzmy ze mam 60% szans na to, ze zaraz zgasnie.
    wiec jakie sa moje szanse, ze zaraz zgasnie mi silnik? to sie jakos sumuje? czy to szanse niezalezne?:P

    w sprawnych samochodach silnik nie gasnie od tak sobie 0%
    przy braku paliwa twoj silnik ma 100% szans na to ze zgasnie
    silnik zgasl...

  8. #18

    Domyślnie

    Wie, że trąci arceho ale ostatnio PRNG było mi potrzebne i tutaj trafiłem za googlem.


    #1. gdzie jest ta granica "losowosci"?
    Zależy jaką próbka dysponujesz i na czym operujesz. Dla orła i reszki, czyli zmienna losowa przyjmuje wwartości 0/1 prawdziwe losowy generator to taki dla którego przy N losowaniach wyniki spelniają rozkład Bernoulliego. Dla pokera gdzie ilość różnych wartości zmiennej losowej jest ilość mozliwych ułożeń kart to dla N (duża ilośc ~1ootyś?) rozdań najprawdopodobniej musi być spełniony rozkład Poissona a dla jeszce innych zjawisk będzzie rozkład Gaussa lub Lorentza. Dlatego inny generator wystarczy do zaimplemetowania losowości rzutu moneta inny do losowości pokera ja jeszcze inny dla zatrzymania silnika samochodu.
    rzucam moneta 5x, 5x wypada reszka. jakie jest prawdopodobienstwo ze za 6 razem znowu wypadnie reszka? odpowiednio mniejsze, czy nadal 50%?
    Prawdopodobieństwo nadal wypada 50% zdarzenia te są rozłączne. Przeciez moneta "nie wie" co wypadło i co powinno wypaść. W jeden z książecz czytałem jak profesor na zajęciach z prawdopodobieństwa dawał studentom zadanie rzucenia monetą 1000 razy i zapisanie wyników. Jeżeli w wyniakach nie było długich ciągów orła/reszki oznaczało, że student zmyślił wyniki bo nie sądził, że możliwe jest wypadnięcie pod rząd 10-15 orłów. W rzeczywistości takie wyniki się zdarzają.
    powiedzmy, ze jade samochodem. mam 50% na to, ze zaraz zgasnie mi silnik[tak, albo nie].
    paliwo sie skonczylo, wiec mam powiedzmy 99% szans na to, ze zaraz zgasnie mi silnik. silnik jest uszkodzony, powiedzmy ze mam 60% szans na to, ze zaraz zgasnie.
    wiec jakie sa moje szanse, ze zaraz zgasnie mi silnik? to sie jakos sumuje? czy to szanse niezalezne?:P
    Kiedyś w liceum prawdopodobieństwo było na większym poziomie i takie rzczy były wyjaśniane. Powyższe rozumowanie jest takie samo jak możliwośc wygrania w totka. W/g Ciebie wynosi 50% albo wygrasz albo nie ;-). 50 % to tylko prawdopodobieństwo znalezienia silnika w danym stanie tzn pracuje lub nie.

    Pozdrawiam
    Radiol

    Update:
    Tutaj libnk do pracy omawiającej testowanie PNRG
    Ostatnio edytowane przez Radiol : 12-28-2009 - 21:58
    Informatyka jest tak samo nauką o komputerach jak astronomia jest nauką o teleskopach.

  9. #19
    Zarejestrowany
    Jul 2007
    Skąd
    C:\Perl\bin
    Postów
    1,578

    Domyślnie

    dzieki, na pewno poczytam!
    War, war never changes.

  10. #20

    Domyślnie

    Prawdopodobieństwo zależy od tego jakie jest modulo

    Moje twierdzenie jest takie:
    Jeśli znamy modulo n liczb w zbiorze to przy dobrym procku jesteśmy w stanie szybko szacować co może wypaść pobierając informację z poprzednich przypadków.

    W przypadku totolotka można "przyjąć" że nie wypadną liczby 123456 albo 234567 itd więc nasze modulo jest mniejsze i mamy jakąś większą szansę na trafienie liczby. Można wziąć również pod uwagę że nie wypadną te same liczby które wypadały przez ostatnie dwa miesiące.

    Im więcej jesteśmy w stanie wykluczyć ilość przypadków tym mniejsze jest nasze modulo prawdopodobieństwa.

    pzdr
    Ostatnio edytowane przez Piotrb85 : 01-07-2010 - 13:12
    They must find it difficult
    Those who have taken authority as the truth
    rather than truth as the authority.

Podobne wątki

  1. Shark Trojan Generator
    By gogulas in forum Wirusy/Konie trojańskie
    Odpowiedzi: 15
    Autor: 01-29-2008, 16:23
  2. Shark Trojan Generator
    By Still Ballin in forum Wirusy/Konie trojańskie
    Odpowiedzi: 9
    Autor: 09-11-2007, 15:30
  3. joey's item generator-help
    By lokid in forum C/C++
    Odpowiedzi: 0
    Autor: 07-24-2007, 14:41

Zasady Postowania

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Subskrybuj