Pokaż wyniki 1 do 3 z 3

Temat: Praca inżynierska na temat szyfrowania (AES)

  1. #1
    Zarejestrowany
    Apr 2016
    Skąd
    Nakło nad Notecią
    Postów
    2

    Domyślnie Praca inżynierska na temat szyfrowania (AES)

    Witam. Jestem studentem inżynierii bezpieczeństwa i małymi kroczkami zbliżam się do końca 6 semestru. Po wybraniu promotora (dr od informatyki) i wstępnym obmyślaniu tematu mojej pracy postanowiłem zagłębić się w szyfrowanie gdyż zainteresował mnie ten temat.

    Po ustaleniach z promotorem wpadłem na pomysł opisu szyfrowania AES (bo zauważyłem że w przeglądarce podczas logowania do banku występuje takie szyfrowanie (zielona kłódka przed http)). Chciałem ogólnie się zająć bezpieczeństwem w Internecie począwszy od http i https ale doktor stwierdził, że sam AES będzie też okej a część praktyczna mojej pracy może być porównaniem w formie tabeli czasów potrzebnych na zaszyfrowanie odpowiednio długich wiadomości i długości kluczy i wybranie optymalnej.

    Brzmi fajnie, ale nie za wiele wiem na temat szyfrowania AES, jedynie Wikipedia i jakieś schematy blokowe, wiem, że też jest darmowy program CrypTool, w którym dostępne jest szyfrowanie AES ale za nic nie mogę się połapać jak to działa a tutoriale są do starszej wersji która nie jest w ogóle podobna do nowej.

    Chciałbym spytać o radę, jaki szyfr (współcześnie używany) mógłbym opisać w pracy inżynierskiej, zrobić do niej jakieś badanie np porównawcze, oraz znajdę jakąś literature (najlepiej polską i zrozumiałą dla nie zagłębionych)
    Ewentualnie jak mógłbym ugryźć temat AES'a bo szczerze nawet nie wiem jak miałby wyglądać spis treści...