Pokaż wyniki 1 do 1 z 1

Temat: szyfr Vigenère'a a przekazanie klucza

  1. #1

    Domyślnie szyfr Vigenere'a a przekazanie nowego klucza

    Mam taki pomysł, ale nie znam się na kryptografii.
    Wyobraźmy sobie, że korzystamy z tego pięknego systemu Vigenere'a by przekazywać swoje super tajne informacje ;P

    Pojawia się problem, kończy nam się klucz (zostało 500 znaków) i chcemy utworzyć i przekazać innej osobie nowy klucz.

    Oczywiście klucz powinien być super losowy a nie możemy wygenerować klucza złożonego np. z 10000 znaków i przesłać go zaszyfrowanego starym kluczem w którym zostało 500 znaków -nie było by to bezpieczne.

    A gdyby zrobić tak (tu pojawia się moje lamerskie rozumowanie):

    Tworzę klucz złożony z 500 cyfr za pomocą algorytmu Blum Blum Shub (ruchy muszką) i te 500 znaków szyfruję starym kluczem i przesyłam.

    Teraz program osoby, która go odbiera oraz mój program wykorzystują ten chwilowy klucz do zbudowania właściwego:

    liczba złożona z 500 cyfr jest seedem dla algorytmu Blum Blum Shub. Na jej podstawie generowana jest liczba złożona z 1000 cyfr.
    potem chwilowy klucz jest poddany operacjom przemieszania tych cyfr by stworzyły inną liczbę złożoną z 500 cyfr. Potem znowu wykorzystanie tej liczby jako seeda (by stworzyć kolejny fragment właściwego klucza), potem jakaś operacja matematyczna by znów powstała nowa liczba złożona z 500 cyfr i tak dalej i tak dalej, aż powstanie właściwy klucz złożony z powiedzmy 10000 cyfr, które zamieniane są na znaki.
    Viuala, otrzymaliśmy świeżutki nowy klucz złożony z 10000 znaków do kodowania nowych wiadomości.

    Czy dobrze myślę, że i u mnie i drugiej osoby powstanie identyczny klucz w dodatku można powiedzieć, że tak przypadkowy (w sensie próby złamania) jak ten chwilowy złożony z 500 cyfr?
    Ostatnio edytowane przez likaon23 : 02-28-2015 - 02:30

Zasady Postowania

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników