Pokaż wyniki 1 do 7 z 7

Temat: Kradzież tożsamości, prośba o pomoc/radę

  1. #1

    Domyślnie Kradzież tożsamości, prośba o pomoc/radę

    Cześć,
    Z góry przepraszam, jeśli ten temat został już tu poruszony, jednak pilnie potrzebuję dość szybkiej pomocy. Pracuję w firmie logistycznej. Jest to duża korporacja. W piątek dowiedziałam się, że do biura zarządu firmy, w której pracuję ktoś wysyła obraźliwe maile w moim imieniu. Każdy mail podpisany jest moim imieniem i nazwiskiem i moim prywatnym numerem telefonu.
    Zgłosilam sprawę do onet, ponieważ mail posiada taką domene ( tak samo jak mój prawdziwy adres e-mail), jednak nie mogą mi pomóc bez nakazu policji. Oczywiście zgłosiłam to jak najszybciej, jednk nie otrzymałam zadnej pomocy ze strony policji. Nie spisali nawet protokołu... W firmie czeka mnie masa formalności, oświadczeń do wwpełnienia, ze to nie byłam ja... Jestem laikiem, w kwestii hackowania, jednak muszę namierzyć tą osobę, bo nie daje mi to spokoju. Nie mam IP komputera, z ktorego zostal wysłąay mail, tylko adres. Czy jest szansa na pomoc z waszej strony? Będę ultra wdzięczna!!

  2. #2

    Domyślnie

    Zbyt mało danych, żeby móc pomóc przez Internet, to raczej sprawa dla detektywa...

  3. #3

    Domyślnie hej

    hje

  4. #4

    Domyślnie

    Skontaktuj się z szefostwem firmy.

    Przedstaw, jak wygląda sprawa. Najlepszym sposobem będzie sprawdzenie całej infrastruktury sieciowej w firmie. Bardzo możliwe, że nastąpił atak wirusa lub osoba z zewnątrz dostała się do danych i podszyła się pod profil.

    Istnieje możliwość sprawdzenia, czy system działa sprawnie lub ktoś nieuprawniony wdarł się do sieci firmowej. Pomocne są w tym względzie testy penetracyjne i socjotechniczne.

    https://www.virtline.com/bezpieczens...racyjne-sieci/

    https://www.virtline.com/bezpieczens...cjotechniczne/

    Warto uświadomić wszystkich pracowników, co do zasad korzystania z sieci oraz ustrzec się przed podszywaniem.

  5. #5

    Domyślnie