Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki 1 do 10 z 13

Temat: Anonimowość we własnej sieci

  1. #1
    Piotrb85 jest offline 4/10
    Zarejestrowany
    Dec 2009
    Postów
    32

    Domyślnie Anonimowość we własnej sieci

    Witam wszystkich mam pytanie czysto teoretyczne

    Zastanawiam się czy jeśli używam TOR`a to czy będę mógł łączyć się we własnej sieci z urządzeniami anonimowo.
    Jeśli chcę dokonać prób połączenia się anonimowo z urządzeniem znajdującym się w mojej sieci radiowej.
    Czy tor zamaskuje moje IP skutecznie ?




    Pzdr
    They must find it difficult
    Those who have taken authority as the truth
    rather than truth as the authority.

  2. #2
    Zarejestrowany
    Jun 2006
    Skąd
    rand(.eu)
    Postów
    8,748

    Domyślnie

    Nie... bo TOR wypusci Twoje pakiety do sieci z jakims zewnetrznym IP wiec nie wiem jakim cudem chcesz sie podlaczyc do czegos w LAN gdy polaczenie bedzie przychodzic z WAN.

    RTFM - zobacz jak dziala TOR.
    ctrl-alt-del.cc - soft reset site for IT admins and other staff :-)

  3. #3
    Piotrb85 jest offline 4/10
    Zarejestrowany
    Dec 2009
    Postów
    32

    Domyślnie

    Czy administrator sieci Lan który monitoruje sieć będzie widział kto dokonuje prób kilkakrotnego zalogowania do jakiegoś urządzenia jakiegoś rutera bądź serwera znajdującego się w sieci Lan wtedy kiedy będę używał TOR`a ?
    Czyli czy będzie widział IP z sieci Lan czy będzie widział IP przypisane z sieci TOR?


    Pzdr
    They must find it difficult
    Those who have taken authority as the truth
    rather than truth as the authority.

  4. #4
    Zarejestrowany
    Jun 2006
    Skąd
    rand(.eu)
    Postów
    8,748

    Domyślnie

    Jesli urzadzenie do ktorego chcesz sie laczyc jest w Twojej sieci LAN to przez TORa w ogole sie nie podlaczysz... bo w sieciach lan na 99.999% masz prywatne adresy IP i jak pojdziesz przez TORa to te adresy beda nieosiagalne - koniec, kropka.

    Admin sieci nic nie zobaczy (w sensie ze sie laczysz do urzadzenia) bo nawet pakiety nie dotra do tej sieci.
    ctrl-alt-del.cc - soft reset site for IT admins and other staff :-)

  5. #5
    Zarejestrowany
    May 2007
    Skąd
    Kraków
    Postów
    371

    Domyślnie

    podsumowując:
    Tor nie działa do adresów w sieci lokalnej gdyż jak sama nazwa wskazuje jest ona siecią lokalną.

  6. #6
    Zarejestrowany
    Jan 2010
    Postów
    26

    Domyślnie

    Możesz odpalić jakąś livecd przykładowo Backtrack, zmienić MAC karty sieciowej i połączysz się anonimowo, o ile MAC jest filtrowany. Zależy, co chcesz robić. Jak tylko jakieś próby logowania, to w zasadzie wystarczy. Jak chcesz przeglądać strony, odbierać pocztę itp., to możesz puścić to wszystko przez TORa, jeśli nie chcesz żeby admin miał podgląd tego co wysyłasz i odbierasz.
    Ostatnio edytowane przez ECHELON : 02-22-2010 - 11:31

  7. #7
    Zarejestrowany
    Sep 2009
    Skąd
    Z Nienacka
    Postów
    396

    Domyślnie

    Możesz odpalić jakąś livecd przykładowo Backtrack, zmienić MAC karty sieciowej i połączysz się anonimowo, o ile MAC jest filtrowany.
    sorry nie rozumiem...

    Jak chcesz przeglądać strony, odbierać pocztę itp., to możesz puścić to wszystko przez TORa, jeśli nie chcesz żeby admin miał podgląd tego co wysyłasz i odbierasz.
    Czego nie zrozumiałeś z powyższych postów? Co ma TOR do anonimowości w sieci lokalnej?

    RTFM j.w.

  8. #8
    Zarejestrowany
    Jan 2010
    Postów
    26

    Domyślnie

    Cytat Napisał lojciecdyrektor Zobacz post
    Możesz odpalić jakąś livecd przykładowo Backtrack, zmienić MAC karty sieciowej i połączysz się anonimowo, o ile MAC jest filtrowany.
    sorry nie rozumiem...
    Piotrb85 pytał o anonimowe połączenie się. Połączenie z podmienionym adresem MAC uniemożliwia namierzenie właściciela karty nawet jeśli wcześniej logował się do tej sieci i wiadomo kim jest (powiązanie MAC - nazwisko właściciela karty). Dzięki livecd nie zostawiamy też tak śladów na komputerze, jak byłoby to w przypadku łączenia spod normalnie zainstalowanego Windowsa.
    Cytat Napisał lojciecdyrektor Zobacz post
    Czego nie zrozumiałeś z powyższych postów? Co ma TOR do anonimowości w sieci lokalnej?
    Bezpośrednio oczywiście nic. Ale załóżmy, że włamujemy się do sieci bezprzewodowej. Chcemy sobie sprawdzić pocztę np. na o2 czy onecie przez przeglądarkę. o2 i onet używają SSL tylko przy logowaniu, pozostała transmisja jest nieszyfrowana, co w niektórych przypadkach umożliwi namierzenie włamującego się (padnie gdzieś imię, nazwisko itp.). Tor może przed tym ochronić szyfrując całą transmisję.

    Podałem po prostu rozwiązanie uwzględniające kilka różnych faktów. Nie ma ukrywania IP w sieci lokalnej, ale jest możliwość innego uniemożliwienia identyfikacji użytkownika i inwigilacji połączeń.

  9. #9
    Zarejestrowany
    Jun 2006
    Skąd
    rand(.eu)
    Postów
    8,748

    Domyślnie

    Cytat Napisał Piotrb85 Zobacz post
    Jeśli chcę dokonać prób połączenia się anonimowo z urządzeniem znajdującym się w mojej sieci radiowej.
    Czy tor zamaskuje moje IP skutecznie ?
    Wyraznie mowa jest o polaczeniu via TOR z urzadzeniem w sieci lokalnej, ktora akurat tutaj jest bezprzewodowa (co akurat nie ma w ogole znaczenia). Watek co by bylo gdyby bylo mija sie wiec z celem.

    TOR tak... ale tylko poza siec lokalna! EOT!

    @echelon - wyjasnij nieco ten pogrubiony fragment bo az sie obudzilem jak to przeczytalem:
    Cytat Napisał ECHELON
    Nie ma ukrywania IP w sieci lokalnej, ale jest możliwość innego uniemożliwienia identyfikacji użytkownika i inwigilacji połączeń.
    chyba zapedzasz sie w przyslowiowy 'kozi rog'
    ctrl-alt-del.cc - soft reset site for IT admins and other staff :-)

  10. #10
    Zarejestrowany
    Sep 2009
    Skąd
    Z Nienacka
    Postów
    396

    Domyślnie

    Piotrb85 pytał o anonimowe połączenie się. Połączenie z podmienionym adresem MAC uniemożliwia namierzenie właściciela karty nawet jeśli wcześniej logował się do tej sieci i wiadomo kim jest (powiązanie MAC - nazwisko właściciela karty).
    Tylko co ma do tego filtrowanie MAC?! Z twojego rozumowania wynika, że jeśli jest filtracja MAC to jesteś anonimowy...

    Jak chcesz przeglądać strony, odbierać pocztę itp., to możesz puścić to wszystko przez TORa, jeśli nie chcesz żeby admin miał podgląd tego co wysyłasz i odbierasz.
    Sorry ale z tego nie wynika, że się włamujemy do sieci lokalnej...a fragment o tym jak po włamaniu się do sieci lokalnej sprawdzasz swoją pocztę...po prostu mnie rozłożył na łopatki...

    proponuję zakończyć dyskusję...

    pozdrawiam

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Zasady Postowania

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Subskrybuj