Przegląd prasy

Co znajdziemy dzisiaj ciekawego w prasie?

Dzisiejsze wydanie Metro Warszawa publikuje wyniki badań "Czego Polak boi się w internecie?" przeprowadzonych przez CBOS i Gazeta.pl - prawie 40 proc. użytkowników internetu nie boi się niczego. Badania ustaliły, że połowa tych, którzy jednak widzą jakieś zagrożenia, wymienia wirusy, na drugim miejscu pornografię, erotykę, treści drastyczne, materiały o narkotykach zachęcające do ich używania, informacje o sektach i treści faszystowskie. Siedmiu na stu obawia się oszustów i hakerów, a jedynie czterech niebezpiecznych znajomości.

Na szczególną uwagę zasługuje nowe wydanie miesięcznika "Świat Nauki" - polskiej edycji "Scientific American", znanego i cenionego na całym świecie miesięcznika popularnonaukowego. Znajdziemy tam aż dwa świetne artykuły:

Informacje wszystkich krajów, łączcie się!? autorstwa Simsona Garfinkela:

"Zgromadzenie zasobów prywatnych danych różnego typu - od wykazu transakcji dokonywanych z użyciem karty kredytowej po bilingi rozmów telefonicznych - w jednej superbazie to koszmarna wizja godna Orwella (...)"

oraz Jak chronić dane osobowe? autorstwa przez Arta Gillianda:

"Ataki hakerów zdarzają się częściej, są też coraz bardziej pomysłowe. Specjaliści od ochrony danych biją na alarm - zalecają wprowadzenie nowoczesnych i technologii i zwracanie większej uwagi na działania ludzi oraz przepisy prawa (...)"

Cały artykuł jest ekstraktem z przebiegu dyskusji w której uczestniczyli:

Rahul Abhyankar
dyrektor zarządzający produktami,
McAfee Avert Labs

Whitfield Diffie
wiceprezes i szef działu bezpieczeństwa,
Sun Microsystems

Art Gilliland
wiceprezes działu zarządzania produktami,
Symantec

Patrick Heim
szef działu bezpieczeństwa informacji,
Kaiser Permanente

John Landwehr
dyrektor ds. rozwiązań i strategii bezpieczeństwa,
Adobe Systems

Steven Lipner
starszy dyrektor ds. strategii inżynierii zabezpieczeń,
Microsoft

Martin Sadler
dyrektor pracowni badawczych ds. bezpieczeństwa systemów,
HP Labs, Hewlett-Packard

Ryan Sherstobitoff
szef dziatu ds. wizerunku firmy,
Panda Security US.

Zapraszamy do lektury!

Realizacja: SIPLEX Studio