Pokaż wyniki 1 do 4 z 4

Temat: Przywracanie Systemu

  1. #1
    Zarejestrowany
    May 2007
    Postów
    13

    Domyślnie Przywracanie Systemu

    Witam czy mozna uratowac sie od trojana/keyloggera poprzez przywrocenie systemu np . o tydzien do tylu?

  2. #2
    Zarejestrowany
    Jun 2006
    Skąd
    rand(.eu)
    Postów
    8,748

    Domyślnie

    Jesli wiesz ze wtedy go nie miales to tak... ale... musisz szybko zalatac system zanim znow trojan wlezie do kompa. Jesli przylazl po sieci to trzeba to sie bezpiecznie podpiac do sieci aby to zrobic...

    Generalnie lepiej jest miec kopie czystego systemu z potrzebnymi aplikacjami na DVD i gdy system zaczyna sie sypac przywrocic z kopii.
    Do przywracania systemu ja uzywam Nero BackIt Up z pakietu Nero 7 Pro. Robienie kopii partycji trwa cholernie dlugo bo puszczam z weryfikacja zawsze ale dziala bardzo fajnie. Oczywiscie w porownaniu do Symantec Ghost'a ma swoje wady i zalety. Mam oba wiec moge latwo porownac.

    Symantec Ghost 12.0:
    + szybszy w robieniu kopii
    + kopiuje dane niekoniecznie zachowujac strukture partycji - mozna przeniesc system na inny dysk albo partycje innej wielkosci
    - teraz to caly system robienia kopii zapasowych i robienie backupu calej partycji to tylko jeden z wariantow - nie tak jak dawniej np w wersji 9.0, przez co jest ciezki, wielki a ja i tak chce z niego 1 opcje...
    ... no i nie odwazylem sie jeszcze robic nim kopii ext2/ext3

    Nero BackIt Up 7.0:
    - powolny ale za to dokladnie przygotowuje backup i sprawdza na kazdym etapie (dysk z 8GB danych mieli okolo 3 godzin razem ze wszystkimi weryfikacjami jakie sa mozliwe)
    - zachowuje rozmiar partycji wiec nie przeniesiemy danych na partycje o innym rozmiarze (mozna to czasem uznac za plus ale generalnie trzeba byc tego swiadomym by nie zniszczyc sobie innych partycji na dysku)
    - jesli nosnik jest uszkodzony podczas odtwarzania systemu zostajemy na lodzie (lepiej miec 100% sprawny naped i plyte bez rys/plamek/brudu albo bedzie nas to kosztowac mase nerwow - jak mnie ostatnio)
    + mozliwosc zabezpieczenia backupu partycji haslem (nawet dizala!)
    + narzedzie przywracajace dane z plyt na dysk to mini distro Linux'a z oprogramowaniem okienkowym Nero, ktore calkiem calkiem fajnie dziala (raz odmowilo wspolpracy z dyskiem ktory rozwalilem wczesniej hexedytorem hehe ale to moja wina - ja tez bym odmowil wspolpracy )

    Generalnie K.I.S.S. - im prostsze tym lepsze. Jesli system nie jest za duzy to mozna nawet uzyc 'dd'.
    ctrl-alt-del.cc - soft reset site for IT admins and other staff :-)

  3. #3
    Zarejestrowany
    May 2007
    Postów
    13

    Domyślnie

    Dzieki za odp. ja uzylem systemowego przywracania systemu a trojana zalapalem wczoraj prawdopodobnie gdy cos sciagalem ...dzieki za info

  4. #4
    Avatar gogulas
    gogulas jest offline killboy powerhead
    Zarejestrowany
    Sep 2007
    Skąd
    Tu
    Postów
    1,236

    Domyślnie

    Moj ghoscik wazy 400Kb i jest to wersja z 2003r. uruchamiana w DOSie, wkladam plytke, botuje, dwa klikniecia, i za 10 minut mam system, kompresja ok 50%... z 1,3GB do ok 700MB miesci mi sie to wszystko na zwyklej cd,

    Tak BTW, to jest sobie ukryty katalog "System Volume Information" ktory zajmowal 300MB! usunalem go prawie calkowicie z wyjatkiem jednego pliku i system dziala bez zarzutu, czy robie dobrze?
    http://gogulas.yoyo.pl/h.gif

Podobne wątki

  1. Zmiana systemu.
    By Still Ballin in forum Linux
    Odpowiedzi: 9
    Autor: 09-11-2007, 10:28
  2. Stop systemu
    By przemek12345 in forum Off Topic
    Odpowiedzi: 3
    Autor: 04-14-2007, 13:38
  3. Uruchamianie sie systemu...
    By Squealer in forum Linux
    Odpowiedzi: 14
    Autor: 04-05-2007, 21:25
  4. Zabezpieczenie systemu
    By Dominik in forum Linux
    Odpowiedzi: 16
    Autor: 08-20-2006, 22:59
  5. Aktualizacja systemu na serwerze
    By Dominik in forum Newbie - dla początkujących!
    Odpowiedzi: 12
    Autor: 07-28-2006, 17:59

Zasady Postowania

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Subskrybuj

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52