Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki 1 do 10 z 13

Temat: Socjotechniki w reklamie i ich wpływ na...

  1. #1
    Zarejestrowany
    Feb 2010
    Postów
    2

    Domyślnie Socjotechniki w reklamie i ich wpływ na...

    Witam wszystkich.
    Chciałbym pisac prace licencjacką na taki temt jak w tytule "Socjotechniki w reklamie i ich wpływ na..." na np. młodziez bądz dzieci. jeszcze nie jestem pewien ale nurtuje mnei pytanie. Jak w kazdej pracy badawczej trzeba sobie zalozyc jakies hipotezy, i tu jest problem poniewaz nie wiem jakie to moga byc hipotezy, wiem ze czasami lepiej jest zaczac od włanie wymyslenia hipotez, ale ja zaczołem jednak od tematu poniewaz interesuje sie tym i bedzie mi duzo łatwiej mowic na ten teamt. Tylko probelm w hipotezach. pomozecie jakie mogłyby byc hipotezy do takeigo tematu

  2. #2
    Zarejestrowany
    Jul 2008
    Skąd
    /dev/random
    Postów
    558

    Domyślnie

    he he
    ale sobie wybrales temat

    Nie jest to proste jednak moge cie wprowadzic w temat reklam itp (a przynajmnie naprowadzic na jakis kierunek). Akurat pracuje w firmie ktora sie zajmuje takimi badaniami tzn. wplyw reklamy na czlowieka ich skutecznosc itd.
    --
    ToM's Super Fix IT "No Fucking Problem"

  3. #3
    Zarejestrowany
    Feb 2010
    Postów
    2

    Domyślnie

    No jezeli bys mogł to bym był widzięczny.
    A czy taka hipoteza mogłaby byc.? - Zakładam ze socjotechniki używane w reklamach mają większy wpływ na młodzież gimnazjalną niż młodzież w wieku licealnym. wymysliłem jeszcze jedną - Uwazam ze dziewczyny w wieku licealnym w więkzym stopniu ulegają socjotechniką uzytym w reklamie niz chłopcy w tym samym wieku

    Co tym sądzicie

  4. #4
    Zarejestrowany
    Jul 2008
    Skąd
    /dev/random
    Postów
    558

    Domyślnie

    Cytat Napisał paku2009 Zobacz post
    No jezeli bys mogł to bym był widzięczny.
    A czy taka hipoteza mogłaby byc.? - Zakładam ze socjotechniki używane w reklamach mają większy wpływ na młodzież gimnazjalną niż młodzież w wieku licealnym. wymysliłem jeszcze jedną - Uwazam ze dziewczyny w wieku licealnym w więkzym stopniu ulegają socjotechniką uzytym w reklamie niz chłopcy w tym samym wieku

    Co tym sądzicie
    Nie do konca sie z tym zgodze, temat w ktory sie pchasz jest ogromnie zwily. Oddzialywanie reklamy jest cholernie zawile, obecnie reklamy targetuje sie do danej grupy docelowej. Generalnie samo pojecie socjotechniki jest tutaj naprawde bardzo ogranicznone, tutaj brana jest pod uwage podswiadomosc itp. Wiele decyzji prawde mowiac podejmujemy w sposob nieracjonalny (mimo ze tak nam sie wydaje).

    Daj na siebie jakies namiary na PW to jak mowilem podesle ci mniejwiecej od czego mozna zaczac tzn. jakie opracowania naukowe powinienes brac pod uwage (aby twoje tezy nie zostaly obalone z marszu). Jednak tak jak wspominam to nie jest latwy temat i sterty literatury do przeczytania przes toba...

    Po prostu nie chce na forum pisac o pewnych sprawach, nie jest to tajemnica - ale np. czesc opracowan jest mojego szefa i nie wiem czy byl by zadowolony podajac na forum jego nazwisko itp.
    Ostatnio edytowane przez tom : 02-24-2010 - 19:43
    --
    ToM's Super Fix IT "No Fucking Problem"

  5. #5
    Zarejestrowany
    Jun 2006
    Skąd
    UK
    Postów
    36

    Domyślnie

    no to sobie w takim wypadku przeczytaj ten artykul.
    napewno ukierunkuje Twoje mysli w jakis sposob, a poza tym ciekawy jest w miare i dobrze sie czyta.
    chociaz wiekszosc artykulow wired taka jest

    Introducing the new hidden persuaders (Wired UK)
    live fast, die young...

  6. #6
    Zarejestrowany
    Aug 2011
    Postów
    5

    Domyślnie

    Tak mi się nasunęło, dobra socjotechnika to powiedzieć komuś spier... tak żeby poczuł podniecenie na myśl o zbliżającej się podróży

  7. #7
    Zarejestrowany
    Nov 2013
    Postów
    7

    Domyślnie

    Cytat Napisał paku2009 Zobacz post
    wiem ze czasami lepiej jest zaczac od włanie wymyslenia hipotez, ale ja zaczołem jednak od tematu
    Nie tylko czasem ale wręcz ZAWSZE zaczyna się pracę badawczą od sformułowania hipotez. Podstawą jest to dlatego, że aby zacząć cokolwiek badać trzeba wiedzieć co się bada ) Np. Twoja hipoteza mogłaby brzmieć "Socjotechniki negatywnie wpływają na kreatywność młodzieży w wieku licealnym" a hipoteza alternatywna ""Socjotechniki POZYTYWNIE wpływają na kreatywność młodzieży w wieku licealnym". Później w pracy publikujesz badania i we wnioskach ustalasz czy sprawdziła się hipoteza czy hipoteza alternatywna. Bez ich postawienia na początku wywodu praca traci sens.

    Pozdrawiam.

  8. #8
    Zarejestrowany
    Jan 2009
    Postów
    836

    Domyślnie

    Zgadzam się całkowicie z Marcinem 1990.

    Dodatkowo od siebie Ci dodam, że zacznij badać to pod kątem wpływu na ludzi a nie rozdzielania ich na kategorie, młody, dorosły, płeć. Perswazja działa na każdego niezależnie od wieku. Działa nawet na socjotechników.

    Reklamy mają tylko jedno zadanie - zostać w pamięci oglądającego. Nie zawsze potrzeba do tego socjotechniki. Nie opowiadaliście kiedyś: ale denna raklama, jaka bzdurna... - swój cel osiągneła - rozmawiacie o niej, kojarzysz firmę, zapada Ci w pamięć i o to chodzi. No i nie wszystko można reklamować jednym stylem - reklama np: samochodu może uderzać w kilka metaprogramów jednocześnie jeśli ustalono, że nie ma być głupia xD

  9. #9
    Zarejestrowany
    Oct 2013
    Postów
    25

    Domyślnie

    Mylisz się, każdy kto ukończył psychologie wie że są grupy targetowe w reklamach [kobiety, przedziały wiekowe, regionalne]. Zresztą na każdym kroku. Zobacz ten wątek o socjotechnice.

    Reklamy mają inne zadanie, zwiększają przeświadczenie (nawet złudne) o jakości marki produktu a dodatkowo mają wpływać na wysoką konwersje sprzedaży w sklepie do zainwestowanych środków w reklamę.
    Ostatnio edytowane przez katana2 : 10-02-2015 - 11:25

  10. #10
    Zarejestrowany
    Jan 2009
    Postów
    836

    Domyślnie

    no tak, jak reklamujesz matchboxy czy inne zabawki to faktycznie - są grupy targetowe - ale myślałem, że takie coś jest oczywiste xD

    Poza tym moja odpowiedź odnosiła się do Twojego zdania:
    "Zakładam ze socjotechniki używane w reklamach mają większy wpływ na młodzież gimnazjalną niż młodzież w wieku licealnym."

    jeśli tak zakładasz to Ci od razu mówię, że źle zakładasz xD
    Ostatnio edytowane przez Elitegroup : 12-12-2013 - 20:57

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Zasady Postowania

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Subskrybuj