Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki 1 do 10 z 11

Temat: duża odległość o centrali - łącze ADSL

  1. #1
    Zarejestrowany
    Jul 2007
    Skąd
    UK
    Postów
    360

    Domyślnie duża odległość o centrali - łącze ADSL

    Pzreprowadzilem sie z centrum na obrzeza miasta i moj internet dosc znacznie zwolnil-z ok 20MB/s do ok 3MB/s. Powód jest mi znany, ale czy nie da się to w jakiś spoób zniwelowac? Np lepszy modem? Wiem, ze na 99% nie, ale nadzieja zawsze jakaś pozostaje .
    Atheros? - nanzwa mhata yangu

  2. #2
    Zarejestrowany
    Jun 2006
    Skąd
    rand(.eu)
    Postów
    8,748

    Domyślnie

    Jesli problemem jest odleglosc i kiepska linia to ciezki temat.

    Moj ISP pozala mi grzebac w ustawieniach portu DSLAM wiec conieco udalo mi sie wycisnac ale wiele nie zdzialasz. To co moge samodzielnie zmieniac to profil sygnalu (Annex A/M i tlumienie linii) oraz profil uslugi (max predkosc, odstep miedzy ramkami jak rozumiem i jeszcze jeden parametr ktory AFAIK to ilosci bitow parzystosci). Jak sie ostatnio przeprowadzilem to predkosc spadla mi dosc znacznie... co z tego ze mam 24mbit wykupione skoro wyciagam max 6?

    oraz

    Konfigurujac te parametry moglem metoda prob i bledow znalezc cos co dzialalo stabilnie i szybko. Uzywam Annex A bo potrzebuje wiecej uploadu - mam 1.3mbit ale odbywa sie to kosztem downloadu - niestety.

    Wymien mikrofiltr, warto miec w domu pare sztuk... dodatkowo zobcz moze inny router (inny producent). Np dlink wyciaga u mnie wieksze predkosci niz Draytek V120 ktorego uzywam do konwersji ADSL<->Ethernet (przed firewallem) ale za to dlink ma mase innych problemow, czyli albo rybki albo akwarium :-/
    ctrl-alt-del.cc - soft reset site for IT admins and other staff :-)

  3. #3
    Zarejestrowany
    Jul 2007
    Skąd
    UK
    Postów
    360

    Domyślnie

    Czyli widze, ze nic z tego. Mam net ze Sky, modem z firmowym softem-da sie podobno wyciagnac z niego login i hasło i można srobowac z innym modemem, ale gra chyba niewarta świeczki :/. I jak na złosc kablowki tez nie ma w okolicy. Trudno.
    Atheros? - nanzwa mhata yangu

  4. #4
    Zarejestrowany
    Jun 2006
    Skąd
    rand(.eu)
    Postów
    8,748

    Domyślnie

    Na to wyglada niestety :-(

    U mnie od jakiegos czasu sa jaja z laczem - potrafi sie zawieszac nawet co 15-20 sekund i to tak, ze musze sie zalogowac do routera i powiedziec mu ze ma rozlaczyc i zalogowac sie na nowo do sieci. Wyglada to na awarie karty na centrali, wiec nic co moglbym zrobic. Najgorsze to, ze lacze dziala - pingi PPP sa OK ale dane juz nie wychodza z karty (na centrali) do mojego ISP. Efekt taki jakby byl DROP na firewall'u :-/

    Ciekawe co to bedzie tym razem :-) ale dobre tyle ze jeden email/sms do ISP i od razu robia eskalacje do operatora centrali. Reboot karty zazwyczaj pomaga na 2-3 tygodnie.
    ctrl-alt-del.cc - soft reset site for IT admins and other staff :-)

  5. #5
    Zarejestrowany
    Jul 2007
    Skąd
    UK
    Postów
    360

    Domyślnie

    Mało tego, że net muli niczym stuletni staw, teraz mam kolejny kłopot-podczas korzystania ze stacjonranego telefonu rozłącza mi interent. Połączenia kabli są standardowe, czyli filtr do gniazdka w ścianie, do filtra modem i telefon. Pinguję np. hack.pl i dzwonię do kogoś i od razu ping się urywa i wraca kilkanaście sekund po zakonczeniu rozmowy . Typ z customer service twierdzi, że albo są źle połączone kable albo filtr zdechł. Oba mity obalone- bo filtr mam brand new a połącznia są takie jak wcześniej(w innym mieszkaniu), kiedy wszytsko działało. Modem/router niby działa, ale zapobiegawczo kupiłem na ebaj za pare funciszy zamiennik i bede testować jak nadejdzie weeeknd.
    Atheros? - nanzwa mhata yangu

  6. #6
    Zarejestrowany
    Jun 2006
    Skąd
    rand(.eu)
    Postów
    8,748

    Domyślnie

    A moze po prostu cos zje... i polaczenia skopali po drodze?
    Ja mialem raz awarie ze wymienali 1400m kakbla w centrum Londynu hehe bo gdzies cos im zamoklo czy cos ale w takim miejscu ze nie mogli 2 dni dotrzec.

    Co do zglaszania awarii - jesli masz interenet 'up to Xmbit' to znaczy ze to bedzie cokolwiek miedzy 0.5 a X za ktory placisz. Zglaszanie awarii ma sens dopiero jesli predkosc spadnie ponizej 0.5mbit bo inaczej BT nawet nie przyjmie zgloszenia.
    ctrl-alt-del.cc - soft reset site for IT admins and other staff :-)

  7. #7
    Zarejestrowany
    Jul 2007
    Skąd
    UK
    Postów
    360

    Domyślnie

    Ale ja mam net, wolny ale mam, problem zaczyna się, jak chce zadzwonic :/ . Chce sprawdzić na innym modemie, filtrze i kablach ale modem z ebay wciąz nie doszedł i sprawe musze odlozyc na nastepny weekend, bo w tygodniu nie mam czasu na takei zabawy . Jak dalej bedzie to samo bede tak dlugo im truc, az ktos ruszy 4 litery i to naprawi.
    Atheros? - nanzwa mhata yangu

  8. #8
    Zarejestrowany
    Jun 2006
    Skąd
    rand(.eu)
    Postów
    8,748

    Domyślnie

    Wejdz na speedtest BT, zobacz ile wyjdzie, jak bedzie ponizej 0.5mbit to zglaszaj awarie. No wiesz... zawsze w czasie testu moze ktos zadzwonic ;-)
    ctrl-alt-del.cc - soft reset site for IT admins and other staff :-)

  9. #9
    Zarejestrowany
    Mar 2011
    Postów
    10

    Domyślnie Adsl

    Kondensator jeśli masz w gniezdzie to go wyrzuć ,zacznij od tego.Jeśli Twój telefon chodzi na adsl sprawdz jego kompatybilność.

  10. #10
    Zarejestrowany
    May 2012
    Postów
    30

    Domyślnie

    Masz ADSL - to przecież korzysta z urządzeń typu DSLAM. Czy nie możesz się zwrócić do ISP z zapytaniem czy nie ma jakiegoś bliżej? Czy to jest BSA?

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Zasady Postowania

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Subskrybuj

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52