Pokaż wyniki 1 do 3 z 3

Temat: Pytania

Hybrid View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #1

    Domyślnie Pytania

    Witam,
    -mam pendriva 8GB, z tego co wiem na zapisanie jednego bita potrzebny jest jeden tranzystor,moje pytanie: czy mój pendrive ma 64,000,000,000 tranzystorów w środku?
    -jak zrobić pamięć o pojemności 1 bit, chodzi mi o samą ideę budowy pamięci tranzystorowej, bo chyba sam tranzystor nie wystarczy proszę o schemat albo linka(w google szukałem żeby nie było)
    -co oznacza bitowość i częstotliwość procesora, bo w jednej lekturze pisze że bitowość cpu to bitowość rejestrów, a w innej że zasięg adresowy cpu(sam już nie wiem, aktualnie uczę się assemblera) proszę o łopatologiczne wyjaśnienie, bo nie jestem żadnym studentem i etc.
    pozdro

  2. #2

    Domyślnie

    Są różne typy pamięci: nie wszystkie składają się z tranzystorów. O fizycznej realizacji pamięci czytałem z książki Wychowanie techniczne dla IV klasy liceum z 1976 roku. Więc jeżeli chodzi o komórkę pamięci (1 bit) zbudowaną z jednego tranzystora to zawiera ona także kondensator. Wartość jaka jaką ma przechowywać komórka jest zapisywana poprzez zmianę naładowania kondensatora, tranzystor steruje tym ładunkiem. Nie wiem dokładnie jak jest zbudowana taka komórka ale postaram się poszukać.

    Są również inne typy pamięci oparte na tranzystorach - różne typy przerzutników. Np rejestry procesora to właśnie przerzutniki dwustanowe.

    Co do pamięci w pendrivie to tak, zawiera on tyle jednostek pamięci ile potrzeba. 8GB to będzie 8*8*1024*1024*1024. Pendrive wykorzystuje pamięć Flash EEPROM. Komórka tej pamięci składa się z tranzystora. A tranzystory występują w postaci płytki. (Jak teraz widzę to jest to tranzystor N-P-N) .
    "a imię jego będzie czterdzieści i cztery"
    A. Mickiewicz Dziady cz. III

  3. #3

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o "bitowość" procesora, mowa tutaj o szerokości szyny danych.