Pokaż wyniki 1 do 4 z 4

Temat: kilka pytan

  1. #1
    Zarejestrowany
    Jan 2007
    Postów
    5

    Domyślnie kilka pytan

    1. pierwsze pytanie nt. zapisywania danych - jak zapisywny jest np. wyraz "KOT" -
    w ascii bedzie to 75 79 84; kazdy bit przechowywuje 1 wartosc (1 lub 0);
    w systemie binarnym bedzie to 1001011 1001111 1010100 ,
    a wiec wyraz "KOT" zajmuje 21 bitow? czy w taki sposob odczytuje to komputer?

    1A. jesli to co napisalem wyzej jest prawda, w jaki sposob moze zostac to skompresowane,
    na czym to polega?

    2.co oznacza ze haslo jest 28-bitowe lub 128-bitowe....
    czy to oznacza liczbe pozycji, liczbe mozliwych znakow czy co?
    prosze o w miare jasne wytlumaczenie.

    3.w jaki sposob przekazywane sa informacje takie jak haslo lub nazwa konta na serwer http?
    gdybym chcial aby ta czynnosc byla wykonywana przez inny program, jak musial bym to zrobic ?
    (nie chodzi mi tutaj o konkretny kod, tylko tak ogolnikowo).

    4. pytanier nt. rodzajow pamieci dysku - nie chodzi mi tutaj o fat itp, ale o pamiec
    wewnetrzna(?) dysku. tzn, do dyspozycji jest oddana pewna czesc zasobow dysku,
    ktora moze uzywac uzytkownik, ale poza tym posiada on jeszcze inna pamiec, ktorej nie
    wymazac usunac przez zwykly format, a potrafia sie tam zalegnac niektore exploity,
    sa tam chyba tez przechowywane informacje o partycjach. chcial bym sie dowiedziec
    czegos o tej pamieci - jaka ma pojemnosc, po co istnieje, jak mozna ja edytowac.
    drugie pytanie - nawet po formacie, z dysku mozna odzyskac dane, nawet znacznie
    przekraczajace rozmiar dysku. jak to mozliwe, gdzie jest to przechowywane,
    oraz dlaczego nie jest to dosteptne dla zwyklych uzytkownikow?
    najlepiej prosil bym o link do jakiegos faq, chodzi mi o dosc doglebne infomarcje.

    5. ja dokladnie dziala http/ftp itp.
    poszukuje jakiegos przysteptnego poradnika dokladnie opisujacego dzialanie sieci....
    googlowalem, niestety znalezione przezemnie poradniki nie byly w stanie w 100% wyjasnic
    mi na czym to polega, zawsze pozostawaly pewne niejasnosci... jesli ktos ma link do takiego
    poradnika, bede wdzieczny
    oraz pytanie - czy jest mozliwosc polaczenia sie z danym komputerem bezposrednio?
    tzn, mam na mysli czy na komputerze ofiary potrzebny jest jakis program-serwer,
    z ktorym sie laczymy, czy jest to mozliwe bez specjalnego programu(na komputerze ofiary).

  2. #2
    Zarejestrowany
    Jun 2006
    Skąd
    rand(.eu)
    Postów
    8,748

    Domyślnie

    Cytat Napisał Hellbike Zobacz post
    1. pierwsze pytanie nt. zapisywania danych - jak zapisywny jest np. wyraz "KOT" -
    w ascii bedzie to 75 79 84; kazdy bit przechowywuje 1 wartosc (1 lub 0);
    w systemie binarnym bedzie to 1001011 1001111 1010100 ,
    a wiec wyraz "KOT" zajmuje 21 bitow? czy w taki sposob odczytuje to komputer?
    Tak - komputer czyta dane binarne - zera i jedynki, ich znaczenie pochodzi z tablicy kodow ASCII - tak jak podales 75 79 84 dla ciagu KOT...

    Cytat Napisał Hellbike Zobacz post
    1A. jesli to co napisalem wyzej jest prawda, w jaki sposob moze zostac to skompresowane, na czym to polega?
    Jesli dane znaki lub cale fragmenty tekstu - slowa tak jak pisane tutaj, powtarzaja sie iles razy w dokumencie mozna matematycznie opisac ich ilosc i lokalizacje. Wtedy zapisujesz slowo raz i schemat opisujacy ich lokalizacje i calosc powinna zajmowac sporo mniej niz oryginal.
    W pewnym przyblizeniu mozna przyjac ze tak to wlasnie dziala - szczegoly sa znacznie bardziej skomplikowane - klania sie matematyka :-)

    Cytat Napisał Hellbike Zobacz post
    2.co oznacza ze haslo jest 28-bitowe lub 128-bitowe.... czy to oznacza liczbe pozycji, liczbe mozliwych znakow czy co? prosze o w miare jasne wytlumaczenie.
    Zapisujesz haslo w postaci jakiegos ciagu znakow... 8 bitow to jeden znak pisany czyli bajt - na przyklad jedna litera. Haslo 32 bitowe oznacza 4 bajy danych, 4 znaki (w uproszczeniu), 28 bit daloby 4 znaki pisane rowniez ale przy zalozeniu ze uzywasz znakow 7-bitowych (alfabet amerykanski - zadnych ą, ę, ó, ś i podobnych)... generalnie ilosc bitow hasla albo klucza szyfrujacego okresla mozliwa ilosc kombinacji hasla/klucza... Kazdy bit moze miec wartosc 0 lub 1, bitow masz 128 na przyklad wiec ilosc kombinacji to 2 do potegi 128 - ogolnie 2 do potegi <ilosc bitow hasla>. Jak widac, im wiecej, tym lepiej :-)

    Cytat Napisał Hellbike Zobacz post
    3.w jaki sposob przekazywane sa informacje takie jak haslo lub nazwa konta na serwer http?
    gdybym chcial aby ta czynnosc byla wykonywana przez inny program, jak musial bym to zrobic ?
    (nie chodzi mi tutaj o konkretny kod, tylko tak ogolnikowo).
    Ogolnikowo - program koty napiszesz bedzie musial umiec dogadac sie przez protokol TCP/IP, poprzez gniazdo dokladnie - laczac sie do serwera WWW na port 80 co jest najczesciej spotykane. Po nawiazaniu polaczenia w warstwie TCP/IP czas zaczac wysylac dane do serwera WWW a do tego jest juz osobny protokol komunikacji - czysto tekstowy, wystarczy wiec zapisac do gniazda (tak jak do pliku) odpowiedni tekst i czekac co wroci. Protokol komunikacji z serwerami WWW jest doskonale opisany... poszukaj dokumentacji protokolu HTTP i masz wszystko jak na dloni...


    Cytat Napisał Hellbike Zobacz post
    4. pytanier nt. rodzajow pamieci dysku - nie chodzi mi tutaj o fat itp, ale o pamiec
    wewnetrzna(?) dysku. tzn, do dyspozycji jest oddana pewna czesc zasobow dysku,
    ktora moze uzywac uzytkownik, ale poza tym posiada on jeszcze inna pamiec, ktorej nie
    wymazac usunac przez zwykly format, a potrafia sie tam zalegnac niektore exploity,
    sa tam chyba tez przechowywane informacje o partycjach. chcial bym sie dowiedziec
    czegos o tej pamieci - jaka ma pojemnosc, po co istnieje, jak mozna ja edytowac.
    Pytanie zle zadane i ciezko zrozumiec o co Ci chodzi ale sprobujmy... uklad partycji jest przechowywany w tablicy partycji. Kazda partycja ma swoje wlasny FAT (dla uproszczenia) czyli tablice allokacji plikow opisujaca gdzie fizycznie co sie znajduje na dysku. Jest jeszcze boot sector - maly kawalek przestrzeni, ktory jest domyslnie czytany przez komputer w trakcie startu systemu i tam znajduje sie kod ladujacy dalej DOS/Windows/Linux'a czy tez jakikolwiek inny system. Moze to byc na przyklad program do ladowania wielu systemow (bootloader) i wybierasz co dalej ma startowac albo inny kod... Boot sector moze istniec na dysko (MBR - master boot sector) albo na partycji. Tyle moge Ci powiedziec przy tak zadanym pytaniu...

    Cytat Napisał Hellbike Zobacz post
    drugie pytanie - nawet po formacie, z dysku mozna odzyskac dane, nawet znacznie
    przekraczajace rozmiar dysku. jak to mozliwe, gdzie jest to przechowywane,
    oraz dlaczego nie jest to dosteptne dla zwyklych uzytkownikow?
    najlepiej prosil bym o link do jakiegos faq, chodzi mi o dosc doglebne infomarcje.
    Dyski twarde poniewaz sa nosnikami magnetycznymi, posiadaja tak zwany slad magnetyczny - przy odpowiednim sprzecie mozna odczytac co na dysku bylo wczesniej, nawet jesli obszar ten zostal zamazany innymi danymi. Fizyki nie oszukasz to samo dotyczy wszelkiej masci kart pamieci - np takich jak w telefonach, patrz sprawa odzyskania przez policje filmu z molestowania w szkole Ani ktora pozniej popelnila samobojstwo... Nie jest to proste ale mozliwe. Wiecej walkowalismy to w innym watku - http://hack.pl/forum/showthread.php?t=297

    Cytat Napisał Hellbike Zobacz post
    5. ja dokladnie dziala http/ftp itp.
    poszukuje jakiegos przysteptnego poradnika dokladnie opisujacego dzialanie sieci.... googlowalem, niestety znalezione przezemnie poradniki nie byly w stanie w 100% wyjasnic mi na czym to polega, zawsze pozostawaly pewne niejasnosci... jesli ktos ma link do takiego
    poradnika, bede wdzieczny
    Nie rozumiem czego szukasz?! Protokol uzywany do komunikacji w internecie jest wielowarstwowy - masz protokoly opisujace komunikacje na poziomie sprzetowej w sieciach lokalnych (z urzadzeniami bezposrednio polaczonymi z Twoim), do obslugi fizycznie wysylania danych w kabel sa protokoly... nastepne protokoly nalozone na nie to sposoby adresowania itd, ktore znow sa zgodne w dol z warstwa fizyczna i od niej zalezne... adresowanie obsluguje protokol IP. Do tego dochodzi nastepna warstwa/protokol - TCP, opisujacy przeplyw danych przy uzyciu adresowania IP - stad skrot TCP/IP (oznaczajacy Transfer Control Protocol/Internet Protocol). Na bazie TCP/IP dopiero dzialaja dane uslugi i one maja juz swoje protokoly komunikacyjne opisujace co masz wyslac aby osiagnac dane zachowanie serwera danej uslugi. Czy to SMTP, HTTP, NTP, NNTP, SNMP czy cokolwiek innego - kazde ma swoja logike, swoj protokol komunikacji. Wazne jest to aby taki serwer WWW wiedzial jak uzywac stosu TCP/IP, dalej protokol TCP/IP wie jak obslugiwac przeplywa danych i adresowanie IP ktore dalej jest tlumaczone przez uslugi pomocnicze na adresy fizyczne urzadzen itd...

    Poczytaj o warstwach sieciowych - za duzo tego aby opisywac tutaj.

    Cytat Napisał Hellbike Zobacz post
    oraz pytanie - czy jest mozliwosc polaczenia sie z danym komputerem bezposrednio?
    tzn, mam na mysli czy na komputerze ofiary potrzebny jest jakis program-serwer, z ktorym sie laczymy, czy jest to mozliwe bez specjalnego programu(na komputerze ofiary).
    Musi byc jakis serwer ktory bedzie sluchal na porcie i oczekiwal na polaczenia. Jesli nic nie ma to nawet wysylajac pakiet z prosba o zestawienie polaczenia, adresat stwierdzi 'ok, ale u mnie nic nie czeka na polaczenia na tym porcie, odmawiam, do widzenia' - i po sprawie...

    Calosc opisalem w sporym uproszczeniu. Na prawde pytania postwiles dosc jasno (moze poza tym z dyskami). Czeka Cie duuuuzo czytania, wszystko jest na sieci i google na 100000% to wskaze :-) Budowa pakietu TCP/IP, ARP, protokol HTTP, itp...

    Ja wracam do moich load-balancer'ow... czas ucieka a nowe serwery maja byc lada dzien

  3. #3
    Zarejestrowany
    Jan 2007
    Postów
    5

    Domyślnie

    widzialem kidys bardzo dobry polski faq opisujacy bardzo przysteptnym jezykiem dzialanie roznych protokolow, bylo to chyba na jakiejs stronie o linuxie (chociaz nie jestem tego pewny), a nie moge znalezc tego na google - moze ktos wie o co mi chodzi i ma linka?

  4. #4
    Avatar eMCe
    eMCe jest offline Emil Grzegorz Gubała
    Zarejestrowany
    Dec 2006
    Skąd
    Kielce
    Postów
    1,767

    Domyślnie

    nio to tak:
    nie wiem o jaki art ci chodzi ale widze ze przydalo by cie jasne wytumaczenie portów:
    http://www.haxite.org/index.php3?sit...ul_view&id=193

    Cytat Napisał Hellbike Zobacz post
    1A. jesli to co napisalem wyzej jest prawda, w jaki sposob moze zostac to skompresowane,
    na czym to polega?
    co do kompresji tekstu to sprawa się ma tak:

    *Jak kompresujesz plik powiedzmy graficzny jakimś kodekiem - dajmy na to do jpg (mówię oczywiście o kompresji stratnej)
    to między innymi działa to tak ze usuwa pewne informacje - które ludzkie oko nie może dostrzec (troszke to haotycznie ale chodzi o to ze nie znam osób które będą rozrużniały 200 odcieni niebieskiego - dlatego algorytm zrobi z 200 - 10 i jest cacy - plik zajmuje mniej :D) podobnie sprawa sie ma do mp3 - gdzie odbierane są szczeguły dla nas nie wyczuwalne....
    etc.

    *W przypadku textu - takiej możliwości nie ma - nio bo przecierz nam nie wyrzuci czasowników ze zdania :D (naprzykaład)

    dlatego jedyne co można zrobić - to skrucić zapis

    nio i tu juz sie zaczyna patentowość

    nio wiec tak: pierwsza rzecz warta uwagi - to
    alfabet morsa :D - tak alfabet morasa :D co tacy zdziwini ??

    znajdz sobie na sieci gdzieś i przyjzyj sie mu...

    jak myslisz - czy on sobie tak a to będzie .-- bo mi sie tak widzi - czy miał w tym jakiś cel??

    nio otóż miał ;p zauważ ze znaki które występują najczęściej sa zapisane jaknajmniejsza liczbą znaów - pozwalało to na przeslanie informacji w krutszym czasie....

    http://pl.wikisource.org/wiki/Cz%C4%...99zyku_polskim
    (powinieneś odwiedzić)

    zakoduj sobie alfabetem swoje imie
    gdybyś urzył 1 jako - a 0 jako . to mógłbyś to znacznie krucej zapisać niż za pomocą tablicy ascii
    ale popatrz czy musisz urzywać znaki przystankowe - nio niestety tak :D
    .-_. będzie oznaczać A E (urzyłem podkreślinika jako znaku przystankowego)
    .-. natomiast (bez znaku przystankowego) R

    metoda interwałów - polega na zapisaniu powtarzających sie danych w ciągu znaku za pomocą specjalnego symbolu oraz podaniu informacji ile razy dany znak wystapił - znak specjalny powinien nie występywać w tym ciagu lub występowac bardzo żadko...

    PRZYŁAD

    trzeba by sie cofnąć do czasów asciiart :D

    nio więc powiedzny ze chcesz zakodaować taki obrazek

    #########
    #_#__##_#
    #########

    masz tak:
    9pełnych kratek
    1pełna 1pusta 1 pełna 2puste 2 pełne 1pusta i 1pełna
    i znów 9 pełnych

    załużmy że chcesz to zapisać za pomocą tablicy asci masz (9x3= 27bajt - 27bajt - 216 bit)
    teraz kompresujemy :D

    czyli dla naszego obrazka będzie to np.
    ( urzywam @ jako znaku specjalnego)
    @#9 -oznacza to ze w tej linijce wklejam ######### (9 haszy)

    #_#__##_# - tutaj nie kompresuje - dlaczego?? zauważ ze na zapisanie jednego znaku musze urzyć 3 znaków @#1 - czyli jeden hasz # staje sie to nieopłacalne - czyli ta metodą opłaca się kompresowac dopiero 4 takie same znaki...

    więc tak dla przypomnienia - bez kompresji urzyliśmy 216 bit teraz zapiszmy skompresowane zobaczy co się bedzie działo :D

    @#9
    #_#__##_#
    @#9

    wychodzi mi (12 bajt - 96bit - jak widać znaczna rużnica :D)

    Metoda słownikowa polega na tym ze zamiast jakiegos słowa (lub części słowa) które często występuje w danym texcie - dajesz jakiś znak który w nim nie występuje

    Przykład
    Szedł szasza szosą suchą susząc sobie szorty. - wszędzie w miejsce sz wstawiasz @ (naprzylad) i już jest krucej...

    oczywiscie to sa tylko małe przykłady - po to żebyś zrozumiał na czym to polega :D

    metoda haffmana
    powiedzmy ze masz taki oto ciąg:

    akccawcaazckcaawakak

    liczysz ile razy dany znak sie powtarza:

    a 8
    c 5
    k 4
    w 2
    z 1

    teraz rozpisujesz to tak był znak który najmniej razy wystąpił czyli w naszym przypadku z po prawej od tej liczby ta która zaraz po niej najmniej razy wystąpiła czyli u nas w teraz z lewej od tych dwuch ta która zaraz po tych wystapiła najmniej razy czyli u nas k z znów z prawej ta która po tych wystapiła najmniej razy itd.

    wyjdzie nam coś takiego (w [] podałem ile razy dany znak występuje w ciągu

    _A___K___W___Z___C
    [8]__[4]__[1]__[2]__[5]

    teraz łączysz najmniejsze pary i ich sumy kontrolne ze sobą

    _A___K___W___Z___C
    [8]__[4]__[1]__[2]__[5]
    _\____\_____\__/___/
    __\____\_____[3]__/
    ___\____\____/___/
    ____\_____[7]___/
    _____\______\__/
    ______\_____[12]
    _______\___/
    ________[20]

    Powstało nam coś w rodzaju drzewa :D
    nasze odczyty zaczynamu od pnia :D u nas [20]
    i mamy za zadanie dojść do listków jakimi sa litery - za karzdym razem idąc w prawo dajemy sobie 1 a w lewo 0 ( o ile mnie pamięć nie myli)
    czyli by dojść do A musimy iść raz w lewo czyli
    literce A odpowiada 0
    by dojśc do literki W musimy iść prawo-lewo-prawo-lewo
    czyli literce W odpowiada 1010
    idąc tak dalej otrzymamy

    a 0
    k 100
    z 1010
    w 1011
    c 11

    i tym kodujemy :D:D
    zamiast literki a która w ascii zajmuje 8 bit'ów mamy 1 bit :D:D

    nio to tyle - mam nadzieje ze zrozumiałeś na czym to mniejwięcej polega - oczywiście sa to takie podstawowe algorytmy - mające zapoznać cie z tematyka jeśli chcesz widzieć więcej poszukaj coś w google - niestety nie znam żadnej ksążki którą mugłbym ci polecić :(

    ...pisałem wszytko z pamięci więc gdyby ktoś zauwazył ze popełniłem jakis błąd bradziłem etc. dajcie znać :D...
    Agencja reklamy kielce (mały kilkudniowy case pozycjonerski )

Podobne wątki

  1. kilka programów
    By Sardihan in forum Hacking
    Odpowiedzi: 0
    Autor: 01-06-2007, 22:40
  2. Pytań kilka
    By dzejson in forum Newbie - dla początkujących!
    Odpowiedzi: 2
    Autor: 12-27-2006, 13:38

Zasady Postowania

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Subskrybuj

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52