Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki 1 do 10 z 11

Temat: Liczby pseudolosowe*Wirtualne Kasyno*Ruletka

  1. #1
    Zarejestrowany
    May 2008
    Postów
    99

    Domyślnie Liczby pseudolosowe*Wirtualne Kasyno*Ruletka

    Pare dni temu uciąłem sobie ze znajomym pogawędkę na (m. in.)temat metod losowania liczb w ruletce w takim wirtualnym kasyno. Musi to być jakiś algorytmy, jakaś metoda, którą to generuje się te liczby, bo przecież w cyfrowym świecie losowość nie istnieje. Myślę, że danymi wejściowymi będzie czas, bo przecież muszą być różne.
    Czy doszliśmy do poprawnych wniosków? Ile teoretycznie czasu zajeło by rozpracowanie takiego systemu i ile próbek trzeba by mieć (TQM: gdzieś na tym forum rozwiązywałeś takie zadanie chyba; takie ze stroną generującą znaki, więc może coś powiesz ciekawego XD)? Jak wygląda taki algorytm,np.
    rand () c++
    i czy można zastosować w nim kilka odczytów czasu? (np. zacząć od czasu jakiegoś tam [tak jak w srand()], a dalej użyć jeden, lub kilka innych odczytów).

  2. #2
    Avatar GSG-9
    GSG-9 jest offline Shapeshifter
    Zarejestrowany
    Jul 2007
    Skąd
    C:\Perl\bin
    Postów
    1,578

    Domyślnie

    srand(GetTickCount());
    ?
    o to chodzi?
    War, war never changes.

  3. #3
    Avatar Nikow
    Nikow jest offline -=[ZRP]=-
    Zarejestrowany
    Sep 2007
    Skąd
    Różne zakątki sieci.
    Postów
    995

    Domyślnie

    Mam dostęp do pewnego "wirutalnego kasyna". W takich miejscach używa się prawdziwych generatorów losowych. Są to specjalne urządzenia, których jedynym zadaniem jest losowanie. Zostaje Ci tylko określić wielkość losu i strzelać. Wielkość losu jest określana przez stawkę.
    http://nikowek.blogspot.com/
    Zbrojne Ramię Pingwina!
    -----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
    Version: 3.12
    GCS d- s++:++ a--- C+++ UL+++ P L+++ E--- W++ N++ o K- w--
    O M- V- PS PE Y PGP++ t+ 5 X+ R tv- b++ DI- D-
    G+ e- h! r% y?
    ------END GEEK CODE BLOCK------

  4. #4
    Zarejestrowany
    May 2008
    Postów
    99

    Domyślnie

    @GSG-9 podałem to jako przykład, bo spodziewałem się, że takie kasyno działa w podobny sposób, jak takie generowanie liczb w c++, czy (jakimkolwiek?) innym języku.
    @Nikow - czyli szukanie algorytmu i próba przewidzenia wylosowanej liczby jest równie łatwe, co przewidzenie szustki w Dużym Lotku? xD No cóż, to była tylko taka miła rozmowa przy kawie, więc nie jestem jakoś zawiedziony, a wręcz przeciwnie - zadowolony. Ostatecznie nauczyłem się czegoś.

    Dziękuje za odpowiedź

  5. #5
    Avatar Nikow
    Nikow jest offline -=[ZRP]=-
    Zarejestrowany
    Sep 2007
    Skąd
    Różne zakątki sieci.
    Postów
    995

    Domyślnie

    Temat jest głębszy, ale wole go nie poruszać na publicznym forum. Zapraszam na IRC'a lub przez mail'a (pod warunkiem że wyślesz mi poprawnego GPG'a) do dalszej dyskusji.
    http://nikowek.blogspot.com/
    Zbrojne Ramię Pingwina!
    -----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
    Version: 3.12
    GCS d- s++:++ a--- C+++ UL+++ P L+++ E--- W++ N++ o K- w--
    O M- V- PS PE Y PGP++ t+ 5 X+ R tv- b++ DI- D-
    G+ e- h! r% y?
    ------END GEEK CODE BLOCK------

  6. #6
    Zarejestrowany
    Jun 2006
    Skąd
    rand(.eu)
    Postów
    8,748

    Domyślnie

    O pRNG moge conieco powiedziec...

    Generalnie w kasynach uzywa sie najczesciej sprzetowych generatorow, ktore maja odpowiednie certyfikaty. Po prostu aby prowadzic gry za kase operator musi miec licencje (ten rynek jest bardziej regulowany niz alkohol, papierosy, sexbiznes czy inne uzywki). Licencji nie dostanie jesli nie bedzie mogl zagwarantowac, ze wyniki sa losowe... a wiele generatorow sprzetowych ma juz odpowiednie certyfikaty, wiec taniej jest kupic gotowy niz pisac wlasny alorytm i go certyfikowac.

    Mozna co prawda miec software'owo to zrobione ale certyfikacja z tego co wiem kosztuje ehmmm... ladne pare mln zlociszy :-o a do tego serwery musza znajdowac sie w miejscach gdzie prawo na to zezwala... Mowiac o UE jest to chyba 5 lokalizacji, wszystkie juz prawie pelne odkad USA zamknelo rynek dla firm z Europy.

    Same generatory sprzetowe tez nie sa bezbledne - maja odchylenia od statystycznej linii prostej i rozrzut wynikow nie jest zupelnie plaski. To niweluje sie juz jednym przeksztalceniem i wyniki sa plaskie jak nalesnik Ostatnio o tym dyskutowalem z chlopakami u mnie w firmie.

    Jesli chcialbys prowadzic wlasne 'kasyno' to mozesz... pod warunkiem ze nie bierzesz zadnej kasy za to i ludzie moga grac totalnie za free.
    ctrl-alt-del.cc - soft reset site for IT admins and other staff :-)

  7. #7
    Zarejestrowany
    May 2008
    Postów
    99

    Domyślnie

    Prowadzić kasyna nie zamieżam. Rozmowa był bardziej o tym, czy teoretycznie możliwe jest przewidzenie jakie liczby zostaną wylosowane.
    @NIKOW GPG'a nie mam, ale jak tylko się dorobie, to z chęcia dowiedział bym się czegoś więcej (temat dość ciekawy). Szczerze mówiąc, to o istnieniu GPG nie wiedziałem, dopiero teraz wtajemniczyła mnie wikipedia xD

  8. #8
    Zarejestrowany
    Jun 2006
    Postów
    85

    Domyślnie

    Teoretycznie, możliwe jest przewidzenie liczb, które mają wypaść. Komentował to sam Neumann, proponując żartobliwie pseudorandom generator, podczas jednego ze swoich wykładów.

  9. #9
    Zarejestrowany
    Jun 2006
    Skąd
    rand(.eu)
    Postów
    8,748

    Domyślnie

    Temat ciekawy ale blagam... nie odkopujmy nieboszczykow
    ctrl-alt-del.cc - soft reset site for IT admins and other staff :-)

  10. #10
    Zarejestrowany
    Aug 2015
    Postów
    1

    Domyślnie

    Ja najcześciej gram na automaty, maszyny hazardowe online Polecam wam zajrzec na stronę ZakladySportowe.pl jeśli lubicie takie rzeczy
    Ostatnio edytowane przez Fimbriated : 08-04-2015 - 10:25

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne wątki

  1. ubuntu 7.10 wirtualne pulpity
    By Sardihan in forum Linux
    Odpowiedzi: 5
    Autor: 10-26-2007, 15:23
  2. Delphi najbliżej położone liczby.
    By kosiarz in forum Delphi/Pascal/Lisp
    Odpowiedzi: 5
    Autor: 03-01-2007, 06:53

Zasady Postowania

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Subskrybuj