Pokaż wyniki 1 do 10 z 10

Temat: linux a dokumentcaja /a raczej jej brak/

  1. #1
    Zarejestrowany
    Aug 2009
    Postów
    408

    Domyślnie linux a dokumentcaja /a raczej jej brak/

    Mozecie mi powiedziec dlaczego dokumentacja funkcji linuxa, syscalli, kernela a w zasadzie to wszsytkiego co jest nieco nizej niz instalacja paczki z repo jest chujowa /oczywiscie jesli wogule jest/?
    Naprawde, gdyby to byl papier to nadalby sie tylko do podtarcia sobie tylka. dosc tego, nie napisze juz ani jednej linijki pod linuxa, wracam do rootkitow pod windowsa, tam przynajmniej jest *jakas* dokumentacja a kod dziala bez grymasow i mozna sie pobawic.
    chuj z tym. I moge pisac w asmie co tez uwalnia mnie od GCC.


    skad moja frustracja?
    zabralem sie za obsluge sygnalow:
    http://opengroup.org/onlinepubs/0079...sigaction.html
    http://man.cx/sigaction(2)/pl

    funkcja sigaction(), na logike musi brac id sygnalu i sposob funkcj jego przetwarzania.
    Kod:
        int sigaction(int signum, const struct sigaction *act, struct sigaction  *oldact);
    prototyp wyglada logicznie, ale wezmy teraz strukture sigaction:

    Kod:
       struct sigaction {
                      void (*sa_handler)(int);
                      void (*sa_sigaction)(int, siginfo_t *, void *);
                      sigset_t sa_mask;
                      int sa_flags;
                      void (*sa_restorer)(void);
                  }
    pierwszy rzut oka - obrazek ascii.
    drugi - 3 linijki szlaczkow.
    ok juz widze kod:
    http://opengroup.org/onlinepubs/0079...sigaction.html
    powiedzcie mi czym sie rozni argument 1 od 4?
    nie wiem. a chcialbym wiedziec.
    podmieniam pierwszy na adres wlasnej funkcji.
    gowno, nie dziala.
    ale 4 dziala. wtf?!

    Oczywiscie to tylko jeden przyklad. Dlaczego JA musze kombinowac, dlaczego nie ma jasnego opisu po co jest dany argument? Tylko sraja te gwiazdki, czasami mysle ze tylko dla ozdoby...



    Ja mowie dosc, linux nie bedzie nigdy dominowal rynku dopuki ktos nie posprzata tego burdelu. Ja zadam dokumentacji, inaczej poprostu nie bede tracil nerwow po to, by ktos mial identyczny problem z kompilacja mojego programu /a nawet wiekszy, bo user nie zna kodu widzi tylko mase bledow i nie woe co z nimi zrobic/. I kolo wkurwionych coderow/userow sie zamyka.

  2. #2
    Zarejestrowany
    Jun 2006
    Skąd
    rand(.eu)
    Postów
    8,748

    Domyślnie

    jak znam zycie to szukasz nie tam gdzie trzeba i chcesz wynikow natychmiast...

    ZOLTA KARTKA - za bluzgi... jeszcze jeden bluzg znajde w Twoich postach i poleci ban. Meczysz mnie swoimi wywodami jaki to swiat niesprawiedliwy, do dupy i zle zaprojektowany... tylko dlatego, ze Twoje poglady sa niby lepsze (bo Twoje). Tak dlugo jak rozmowa przebiega kulturalnie nie bedzie zadnych problemow ale taryfa ulgowa sie skonczyla.
    ctrl-alt-del.cc - soft reset site for IT admins and other staff :-)

  3. #3
    Zarejestrowany
    Jun 2006
    Postów
    141

    Domyślnie

    Tak nawiasem mowiac, wrzucilem w google pierwsze co mi przyszlo do glowy w zwiazku z syscall i dokumentacji:
    Kod:
    syscall linux documentation
    I calkiem sporo wynikow, nie jestem pewien czy o to Ci chodzilo. Nie jestem programista. Ale co jak co, do tej pory nie spotkalem sie z czyms takim jak brak dokumentacji/wskazowek dla danej rzeczy w linux/unix.

  4. #4
    Zarejestrowany
    Aug 2009
    Postów
    408

    Domyślnie

    dobra, a widzisz gdzies 'kernel 2.6.XXXX syscalls documentation'?
    rozumiem ze linux zo zlepek mniej lub bardziej kompatybilnych czesci, ale dokumentacja kernela (-li) byc MUSI. ja mam wpisac w google linux kernel i mam byc przekierowany na domowa stronke 'projektu'.


    czy krenel.org jest ta stronka? i co znacza te cyferki w nawiasach? write(2), syscall(1), o co chodzi?

  5. #5
    Zarejestrowany
    Jun 2006
    Skąd
    rand(.eu)
    Postów
    8,748

    Domyślnie

    man 2 write
    man 1 syscall
    ctrl-alt-del.cc - soft reset site for IT admins and other staff :-)

  6. #6
    Zarejestrowany
    Aug 2009
    Postów
    408

    Domyślnie

    Kod:
    [email protected]:~$ man 2 write
    No manual entry for write in section 2
    See 'man 7 undocumented' for help when manual pages are not available.
    [email protected]:~$ man 1 syscall 
    No manual entry for syscall in section 1
    [email protected]:~$

    no cos ci nie wyszlo

  7. #7
    Zarejestrowany
    Jun 2006
    Postów
    141

    Domyślnie

    Nie wiem co masz za many :P Wrzucilem man 2 write i wykoczyl mi man, nawet po polsku :P

    Zainstaluj sobie "manpages", powinny byc 3 pakiety. Oczywiscie "DEV" tez musisz miec.

    Z tym ze cos syscall nie chce sie wywolac, ale jestem na juz na tropie :P

    EDIT: cos o syscall
    http://manpages.debian.net/cgi-bin/m...html&locale=en

    A ogolnie to pouzywaj: http://manpages.debian.net/ bedziesz miec dostep ogolnie do calego man'a
    Ostatnio edytowane przez mlodszy : 11-01-2009 - 19:38

  8. #8
    Zarejestrowany
    Aug 2009
    Postów
    408

    Domyślnie

    ok ale mi chodzilo o te cyferki przy funkcji, do czego to jest?

  9. #9
    Zarejestrowany
    Jun 2006
    Postów
    141

    Domyślnie

    Man dzieli sie na sekcje. To cyferki to sa sekcje w ktorym znajdziesz dana dokumentacje. To sa sekcje mana:

    Kod:
    Section	Description
    1	General commands
    2	System calls
    3	C library functions
    4	Special files (usually devices, those found in /dev) and drivers
    5	File formats and conventions
    6	Games and screensavers
    7	Miscellanea
    8	System administration commands and daemons

  10. #10
    Zarejestrowany
    Aug 2009
    Postów
    408

    Domyślnie

    aaaa no i teraz sprawa jasna.
    wiedzialem ze to jest podzial na komende/funkcje/syscall, ale nigdzie nie moglem znalezc dokladnego info.

Podobne wątki

  1. Brak głosu...
    By lukasz6547 in forum Off Topic
    Odpowiedzi: 2
    Autor: 08-12-2008, 09:04
  2. Brak mi słów :D
    By Ormi in forum Off Topic
    Odpowiedzi: 11
    Autor: 08-03-2008, 12:29
  3. GNU/Linux to OS, Linux - kernel
    By m33 in forum Linux
    Odpowiedzi: 3
    Autor: 12-04-2007, 16:15
  4. Potrzebuje raczej pomocy jak to wszystko razem połączyć..
    By at1z0r in forum Newbie - dla początkujących!
    Odpowiedzi: 8
    Autor: 09-03-2007, 10:15
  5. Brak .htaccess
    By ramses in forum Newbie - dla początkujących!
    Odpowiedzi: 3
    Autor: 08-28-2007, 11:30

Zasady Postowania

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Subskrybuj