Pokaż wyniki 1 do 2 z 2

Temat: Kryptoanaliza - przewidywanie

  1. #1

    Question Kryptoanaliza - przewidywanie

    Witam,

    Studiuję informatykę, więc z mam też coś niecoś do czynienia z matmą i bardzo podstawową kryptoanalizą. Jednak od pewnego czasu, borykam się z pewnym problemem i nigdzie na necie nie znalazłem satysfakcjonującego mnie rozwiązania. Pominę opis wszelakich okoliczności i bez zbędnego marudzenia przejdę do sedna sprawy.

    Otóż dysponuję źródłem informacji, powiedzmy że jest to zwykły plik txt, w którym znajduje się kolejno parę setek komunikatów. Komunikaty składają się z liczb ( z zakresu 0-1000 oddzielonych od siebie, więc nie ma problemu z ich rozróżnieniem).
    Każdy następny komunikat znajduje się w nowej linii i składa się z 10 liczb.
    Kolejność liczb w komunikacie nie ma znaczenia!
    Liczby w jednym komunikacie nie powtarzają się!
    Nie występują dwa identyczne komunikaty!

    Przykład:

    Kawałek kodu z pliku txt:
    123, 234, 4, 15, 5, 45, 67, 45, 456, 56
    453, 789, 50, 329, 12, 34, 23, 9, 345
    23, 5, 8, 90, 212, 6, 98, 4, 678, 902

    Oba komunikaty są identyczne:
    123, 234, 4, 15, 5, 45, 67, 45, 456, 56
    234, 123, 4, 15, 5, 45, 67, 45, 456, 56


    Mój problem polega na tym, że mam oszacować prawdopodobieństwo wystąpienia danych cyfr w następnych komunikatach. Nie chodzi mi tu o zwykłą statystykę, bo to nie totolotek, tylko generowana informacja. Potrzebuję program, który będzie w stanie oszacować jakiś algorytm tworzenia kolejnych komunikatów, na podstawie powiedzmy – ostatnich 100 lub 200 i będzie typował. Oszacuje mi najbardziej prawdopodobne następne komunikaty, oraz to, że np. 46 występuje najczęściej w towarzystwie 78, a nigdy nie było w zestawieniu z 15.

    Ma ktoś pomysł czego użyć? Jakieś programiki.

    Jak do tego powiecie, w którym miejscu szukać mojej opcji, w jakiś kombajnach do kryptoanalizy, to też się nie obrażę ;p