Pokaż wyniki 1 do 3 z 3

Temat: jak ochronić sie przed włamaniem.

  1. #1

    Talking jak ochronić sie przed włamaniem.

    witam
    Nie znam się na komputerach, i język jakim sie pisze na forach przewaznie jest dla mnie niezrozumiały.
    A problem jest bo parę lat temu były chłopak regularnie szpiegował mój komputer (oczywiscie na odległość bo nie maił ani razu dostępu).
    Nic z tym nie robiłam oprócz formatu i kasowania historii bo uważałam że i tak nie dam rady temu zapobiec.

    Tylko tyle że mam inną sieć, inne miejsce zamieszkania. Niestety, on nadal ma do mnie dostęp i zdaje sie że znajduje w ten sposób z kim teraz ja pisze, spotykam się, no jednym słowem
    zaczynam mieć dosyć.

    Moje pytanie jest takie - czy muszę oddać komputer specjaliście, czy jest szansa samej coś z tym zrobić.
    nie potrafię nawet sformatować komputera, antywirus mam nielegalny zainstalowany przez znajomego.
    Od czego zaczac?
    a i zgóry dzieki za sugestie.

  2. #2

    Domyślnie

    No to wiec tak.


    Powiem ci no że 1 podstawową czynnością w takich sytuacjach jest pełne skanowanie komputera.
    Radzę abyś sobie uaktualniła anti-wirusa i przeskanowała cały komputer.

    Jak gościu wie co piszesz, z kim wychodzisz itp to sądzę że masz zainstalowanego u siebie na PC keyloggera jeśli nie wiesz co oznacza to wystarczy wpisać w google.pl.

    Zapewne zainstalował go na twoim komputerze wysyłając ci go np przez gg pod pretekstem "zobacz czy to nie ty na tym zdj" i ty zapewne zaciekawiona zobaczyłaś otwierając plik.

    A wiec jeśli nie znasz się na "naprawie" no to zanieś do "specjalisty" aby załatwił tą sprawę.
    A jeśli nie chcesz to tak jak mówiłem przeskanuj cały system. Jeśli dobry keylogger to anti-wirus
    nie wykryje i tu byłby większy problem no ale zawsze najlepszym pozbyciem się wszystkiego jest format


    To jest moja propozycja. Na pewno jeszcze inni ci doradzą

  3. #3

    Domyślnie