Pokaż wyniki 1 do 10 z 10

Temat: Problem z kompilacja...

  1. #1
    Zarejestrowany
    Dec 2006
    Postów
    693

    Domyślnie Problem z kompilacja...

    Witam nauczycielka kazala mi napisac program obliczajacy pola figur

    Kod:
    #inculde <iostream>
    using namespace std;
    
    int main ()
    {
    
          int m;
          int n;
          int k;
          int a;
          int b;
          
    
          int h;
          int d; // d1
          int f; // d2
          bool quit=false;
    
         do{
    
            cout << "\n[1] Program\n";
            cout << "[2] Autor\n";
            cout << "[3] Opis\n";
            cout << "[4] Exit\n";
             cin >> m;
    
               switch (m)
                {
                     case 1:
    
                           cout << "\n[1] Pole Kwadratu\n";
                           cout << "[2] Pole Prostokatu\n";
                           cout << "[3] Pole Trojkata\n";
                           cout << "[4] Pole Rownolegloboku\n";
                           cout << "[5] Pole Rombu\n";
                           cout << "[6] Pole Deltoid\n";
                           cout << "[7] Pole Trapez\n";
                            cin >> n;
    
                          switch (n)
                            { 
                               case 1:
                                 
                                  cout << "\nPole kwadratu ( a * a )\n";
                                  cout << "Podaj pierwszy bok a: \n";
                                   cin >> k;
                                  cout >> "\nPodaj drugi bok a: \n";
                                   cin >> k;
                                  cout << "Pole twojego kwadratu wynosi: "  << k * k;
                                  cout << "\n";
                                    break;
    
                               case 2:
             
                                  cout << "\nPole Prostokatu ( a * b)\n"
                                       << "Podaj bok a: \n";
                                   cin >> a;
                                  cout << "Podaj bok b: \n";
                                   cin >> b;
                                  cout << "\n Pole twojego prostokatu wynosi: " << a * b;
                                     cout << "\n";
                                    break;
    
                                case 3:
    
                                 cout << "\nPole Trojkata ( 1/2 * a * h )\n";
                                 cout << "Podaj bok a: \n";
                                  cin >> a;
                                 cout << "\nPodaj wysokosc h: \n";
                                  cin >> h;
                                 cout << "\n Pole twojego trojkata wynosi: " << 2 / a * h;
                                 cout << "\n";
                                  break;
    
                                case 4:
    
                                 cout << "\nPole Rownolegloboku ( a * h )\n";
                                 cout << "Podaj bok a: \n";
                                  cin >> a;
                                 cout << "\n Podaj wysokosc h: \n";
                                  cin >> h;
                                 cout << "\n Pole twojego rownolegloboku wynos: " << a * h;
                                 cout << "\n";
                                  break;
    
                               case 5:
    
                                cout << "\nPole Rombu ( a * h )\n";
                                cout << "Podaj bok a: \n";
                                 cin >> a;
                                cout << "\n Podaj wysokosc h: \n";
                                 cin >> h;
                                cout << "\nPole twojego rombu wynosi: " << a * h;
                                cout << "\n";
                                 break;
    
                               case 6:
    
                                cout << "\nPole Deltoidu ( d1 * d2 )\n";
                                cout << "Podaj pierwsza przekatna: \n"; 
                                 cin >> d;
                                cout << "\n Podaj druga przekatna: \n";
                                 cin >> f;
                                cout << "\nPole twojego deltoidu wynosi: " << d * f;
                                cout << "\n";
                                 break;
    
                               case 7:
    
                              cout << "Pole Trapezu ( 1/2 * (a+b) * h )\n";
                              cout << "Podaj bok a: \n";
                               cin >> a;
                              cout << "\n Podaj bok b: \n";
                               cin >> b;
                              cout << "\nPodaj wysokosc h: \n";
                               cin >> h;
                              cout << "Pole twojego trapezu wynosi: " << 2 / (a + b) * h;
                              cout << "\n";
                                    break;
    
                              cout << "\n";
    
                                  default:
                             cout << "wybrales" << n << "nie ma takiego  wybierz od 1-7\n";
                                    break;
    
                           }
    
                   case 2:
    
                         cout << "\nAutorem jest Squealer\n"
                              << "dziekuje ze uzywanie oprogramowania\n";
                             break;
    
                  case 3:
      
                        cout << "Program zostal stworzony w celu obilczania pola danej figury\n";
                         break;
    
                  case 4:
    
                      cout<<"Quit\n\n";
                  quit=true;
                   
              }
    
          }while(quit!=true);
    
      return 0;
    
    }
    no i pojawia sie blad w kompilacji

    Kod:
    [email protected]:~/Desktop> g++ lol.cpp -o lol
    lol.cpp:1:2: error: invalid preprocessing directive #inculde
    lol.cpp: In function ‘int main()’:
    lol.cpp:20: error: ‘cout’ was not declared in this scope
    lol.cpp:24: error: ‘cin’ was not declared in this scope
    [email protected]:~/Desktop>

  2. #2
    Zarejestrowany
    Apr 2007
    Skąd
    ex machina
    Postów
    130

    Domyślnie

    Po pierwsze literówka: #include ma być a Ty masz #inculde
    i w 47 lini masz:
    Kod:
    cout >> "\nPodaj drugi bok a: \n";
    a ma być:
    Kod:
    cout << "\nPodaj drugi bok a: \n";
    Wasz czas jest ograniczony, więc nie marnujcie go na życie cudzym życiem. Nie dajcie się schwytać w pułapkę dogmatu, która oznacza życie według wskazówek innych ludzi. Nie pozwólcie, by szum opinii innych zagłuszył wasz wewnętrzny głos. I co najważniejsze, miejcie odwagę iść za głosem swojego serca i intuicji. Wszystko inne jest mniej ważne.

    Steve Jobs

  3. #3
    Zarejestrowany
    Sep 2006
    Postów
    1,227

    Domyślnie

    Cytat Napisał Squealer Zobacz post
    Kod:
    [email protected]:~/Desktop> g++ lol.cpp -o lol
    lol.cpp:1:2: error: invalid preprocessing directive #inculde
    lol.cpp: In function ‘int main()’:
    lol.cpp:20: error: ‘cout’ was not declared in this scope
    lol.cpp:24: error: ‘cin’ was not declared in this scope
    [email protected]:~/Desktop>
    Proponuję jakieś środowisko (podświetlanie składni, debuggery, breakpoint'y). Od razy byś wyłapał te literówki.
    http://www.bloodshed.net/devcpp.html
    albo
    http://msdn.microsoft.com/vstudio/ex...s/default.aspx
    oba darmowe :-)

  4. #4
    Zarejestrowany
    Apr 2007
    Skąd
    ex machina
    Postów
    130

    Domyślnie

    A jeśli chcesz gcc używać, to zaopatrz się chociaż w jakiś edytor tekstu kolorujący składnie. Z tego Co pamiętam to na Windowsa jest jakiś Programmers Notepad, na linuxa standardowy Kwrite świetnie sobie z tym radzi.
    Wasz czas jest ograniczony, więc nie marnujcie go na życie cudzym życiem. Nie dajcie się schwytać w pułapkę dogmatu, która oznacza życie według wskazówek innych ludzi. Nie pozwólcie, by szum opinii innych zagłuszył wasz wewnętrzny głos. I co najważniejsze, miejcie odwagę iść za głosem swojego serca i intuicji. Wszystko inne jest mniej ważne.

    Steve Jobs

  5. #5
    Zarejestrowany
    Sep 2006
    Postów
    1,227

    Domyślnie

    Cytat Napisał suchy Zobacz post
    na linuxa standardowy Kwrite świetnie sobie z tym radzi.
    na linuksa: vi :-)
    na gui jest kdevelop.

  6. #6
    Zarejestrowany
    Dec 2006
    Postów
    693

    Domyślnie

    dobra ok uzywam KWrit'a thx

  7. #7
    Zarejestrowany
    Jul 2007
    Postów
    6

    Domyślnie ???????????

    Mam problem.mam plik 01.cpp i hce go skąpilować jeśli ktoś wie niech napisze

  8. #8
    Zarejestrowany
    Apr 2007
    Skąd
    ex machina
    Postów
    130

    Domyślnie

    Jaki system?
    Na linuxie to mozna spod konsoli:
    Kod:
    g++ plik01.cpp -o plik01
    A na windowsie to możesz jakieś srodowisko sobie zainstalować np DevC++
    Wasz czas jest ograniczony, więc nie marnujcie go na życie cudzym życiem. Nie dajcie się schwytać w pułapkę dogmatu, która oznacza życie według wskazówek innych ludzi. Nie pozwólcie, by szum opinii innych zagłuszył wasz wewnętrzny głos. I co najważniejsze, miejcie odwagę iść za głosem swojego serca i intuicji. Wszystko inne jest mniej ważne.

    Steve Jobs

  9. #9
    Avatar Sardihan
    Sardihan jest offline Blastmaster
    Zarejestrowany
    Dec 2006
    Skąd
    polsza
    Postów
    747

    Domyślnie

    ee dev to shit ... MyDooma mi niekompiluje XD

  10. #10
    Zarejestrowany
    Jan 2007
    Postów
    695

    Domyślnie

    ja tez pisze dev i jestem zadowolony...
    Zbliża się Trollmagedon...

Podobne wątki

  1. Problem z kompilacja....
    By Squealer in forum C/C++
    Odpowiedzi: 2
    Autor: 04-24-2007, 12:36

Zasady Postowania

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Subskrybuj

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52