Zasady dla redaktorów chińskich.

google_logo_cn.pngRząd Chin wydał ostatnio na swojej stronie kilka zasad dotyczących pisania artykułów na temat Google. Oto kilka jakże oburzających zasad:

„Podczas tworzenia artykułów na temat Google dziennikarze mogą korzystać wyłącznie z materiałów dostarczonych przez rządowe media (inne źródła są zabronione).”

„Umieszczone w artykule odnośniki do innych źródeł mogą prowadzić wyłącznie do witryn rządowych.”

„Zabronione jest organizowanie dyskusji i innych spotkań poświęconych Google, a także prowadzenie śledztw dziennikarskich związanych z tym tematem.”

„Redakcja ma obowiązek starannie monitorować i w razie potrzeby edytować komentarze pojawiające się pod tekstami na stronach WWW.”

„Zabronione jest poruszanie tematu Google w blogach oraz na forach.”

„Redaktorzy naczelni serwisów internetowych powinni wyznaczyć pracowników, których zadaniem będzie wyłącznie monitorowanie komentarzy związanych z Google.”

„Dziennikarze mają zakaz komentowania tej sprawy dla innych mediów.”

„Podczas tworzenia materiałów na temat Google dziennikarz ma obowiązek przedstawić oficjalne stanowisko rządu Chin w tej sprawie. Opinii Google prezentować nie należy (ponieważ koncern kwestionuje obowiązujące w Państwie Środka prawo).”

Mnie osobiście oburzyło takie działanie. Zapraszam do opisania Waszych refleksji.

Źródło: technologie.gazeta.pl

Odpowiedz

Plain text

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
Realizacja: SIPLEX Studio