Reklamy-wirusy na znanych amerykańskich serwisach

the-new-york-times1.png

Specjaliści firmy Avast podali szokującą informacje, iż takie serwisy jak m.in. New York Times, DrudgeReport.com czy TechCrunch.com posiadały w swych reklamach wirusy.

Podejrzane o to zostały Google, Yahoo i Fox Firmserve. Firma Avast wykazała, że przestępcom udało się obejść zabezpieczenia sieci reklamowych DoubleClick (Google), Yield Manager (Yahoo) oraz Firmserve.com (Fox) i zamieścić w reklamach złośliwy kod o nazwie JS:Prontexi, który wykorzystywał błędy Adobe Reader, Adobe Flask, QuickTime i Javie. Było to na tyle niebezpieczne, że atak był przeprowadzany bez ingerencji użytkownika. Do zainfekowania komputera wirusem dochodziło po przez wyświetlenie szkodliwej reklamy na PC'cie ofiary.

Źródło: technologie.gazeta.pl

Odpowiedz

Plain text

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
Realizacja: SIPLEX Studio