Jak ukraść samochód?

Podczas konferencji kryptologicznej CRYPTO 2007 międzynarodowa grupa naukowców pokazała, jak można pokonać elektroniczne zabezpieczenia chroniące przed kradzieżą oraz alarmy stosowane w wielu samochodach. Uczeni przełamali zabezpieczenia technologii KeeLoq produkowanej przez firmę Microchip. Jej produkty wykorzystywane są m.in. przez Daewoo, Fiata, General Motors, Hondę, Toyotę, Jaguara, Volvo, Chryslera i Volkswagena.

Jednym ze składników mechanizmu zabezpieczającego jest wbudowany w pilota mikrokontroler PIC, który korzysta ze specjalnych algorytmów szyfrowania. Za ich pomocą przekazuje instrukcje i unikatowy kod. Wykorzystywany jest przy tym 32-bitowy kod inicjalizujący, 32-bitowy kod instrukcji oraz unikatowy identyfikator urządzenia nadawczego.

Naukowcom udało się w ciągu dwóch dni złamać 50 systemów zabezpieczających KeeLoq.

Przestępca, których chciałby przełamać KeeLoq musi doprowadzić do tego, by pilot potencjalnej ofiary przez godzinę znajdował się w zasięgu sygnału urządzeń służących do łamania zabezpieczeń.

Źródło: ArcaBit

Realizacja: SIPLEX Studio