70% biznesu boi się wycieku danych przez e-mail

Według badań przeprowadzonych przez Sophos, światowego lidera w dziedzinie bezpieczeństwa i kontroli IT, 70% firm martwi się o możliwość przypadkowego wysłania e-maila zawierającego wrażliwe dane do nieodpowiedniej osoby.

Około 50% pracowników przyznaje, że e-mail zawierający poufne informacje został wysłany do nieprawidłowego odbiorcy. Oznacza to, że wyciek danych przez e-mail jest realnym problemem. Eksperci Sophos podkreślają, że taki potencjalny wyciek danych to dla firmy kompromitacja, nadwyrężenie marki, oraz strata informacji biznesowej.

Eksperci Sophos zauważają także, że ważne dane firmowe jak np. lista klientów, informacje techniczne lub oświadczenia finansowe mogą wpaść w niepowołane ręce. Ekonomiczne straty takiego wycieku to największy problem.

„Coraz więcej przedsiębiorstw ułatwia sobie pracę za pomocą e-maili, więc prawdopodobieństwo wpisania nieprawidłowego adresata w pole odbiorcy znacząco rośnie”, powiedział Graham Cluley, starszy konsultant z Sophos. „Fakt, że 50% użytkowników pomyliło odbiorcę wiadomości, nie jest informacją, którą można zignorować. Klienci biznesowi powinni zdać sobie sprawę z ryzyka i wszelkimi dostępnymi metodami przeciwdziałać temu zagrożeniu”.

Aby walczyć z ryzykiem wycieku informacji, Sophos rekomenduje firmom instalację skonsolidowanego rozwiązania e-mail, które potrafi skanować wiadomości w poszukiwaniu słów kluczowych, oraz pozwala szyfrować krytyczne dane, aby e-maile były bezpiecznie przesyłane. Ponadto, efektywne urządzenie może identyfikować i filtrować załączniki, włączając w to typy plików zdefiniowane przez użytkownika. Te działania powinny zapewnić eliminację tego problemu.

„Większość tego typu wycieków danych jest spowodowana niedbałością, więc firmy w pierwszej kolejności powinny stworzyć rozwiązanie uniemożliwiające tego typu działania, a następnie położyć nacisk na edukację”, powiedział Cluley.

Więcej informacji oraz wyniki ankiety dostępne są na stornie : www.sophos.pl

Realizacja: SIPLEX Studio